מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

על רקע הדרישה שיתפטר: שר הביטחון מבקר ברפיח ומבטיח להעצים את הפעולה

אמש עורר שר הביטחון סערה לאחר שדרש "פתרון מדיני", ושרים וחברי כנסת רבים קראו לו להתפטר מתפקידו. במקביל לכך, היום הוא ביקר בעוטף והצהיר כי הפעולה ברפיח תתוגבר בכוחות נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 14:55 ח באייר התשפד

על רקע הדרישה שיתפטר: שר הביטחון מבקר ברפיח ומבטיח להעצים את הפעולה
גלנט במרחב רפיח, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט עורר אמש סערה כשטען כי המערכה לא תוכרע בפתרון צבאי, אלא בפתרון מדיני בלבד. מרגע שפרסם את ההצהרה קיבל תגובות קשות שדרשו ממנו להתפטר מתפקידו. על אף הסערה, ביקר היום (ה') גלנט במרחב רפיח בגבול רצועת עזה והצהיר כי ילך ויגביר את הפעולה.

הפעולה ברפיח תתעצם

"הפעולה הזאת תמשך באמצעות כוחות נוספים שיכנסו. מספר מנהרות במרחב הושמדו על ידי הכוחות שלנו ומנהרות נוספות יושמדו בקרוב". על אף שטען כי חמאס יושמד רק בפתרון מדיני, אמר היום גלנט: "הפעולה הזאת תלך ותתעצם והחמאס הוא לא ארגון שיכול להתחדש כעת - אין לו עתודות, אין לו יכולת לייצר אמצעי לחימה, אין לו אספקה, אין לו חימוש, אין לו יכולת לטפל כמו שצריך במחבלים שנפגעים והמשמעות היא שאנחנו הולכים ושוחקים אותו".

כזכור, אמש אמר גלנט: "סופה של המערכה רק במעשה מדיני, סופו של חמאס בהרמת גורמים מדיניים שיהוו לו תחליף. התוכנית לא הובאה לדיון, וגם לא תכנית אחרת. אי החלטה פירושה החלטה. יש שרוצים שלטון צבאי ישראלי בעזה - החלטה חסרת אחריות".