מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר הליכוד מאשים: גנץ, גלנט והרמטכ"ל ויתרו על עמידה ביעדי המלחמה

שר התפוצות עמיחי שיקלי מסביר כי הקבינט הבטחוני ויתר על מיטוט חמאס לטובת "פיתרון מדיני" עקב הלחץ מארה"ב. הוא תקף ישירות את חבר מפלגתו, יואב גלנט, ואמר כי אם הוא לא מחויב להכרעת חמאס עליו להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 10:08 ח באייר התשפד

שר הליכוד מאשים: גנץ, גלנט והרמטכ"ל ויתרו על עמידה ביעדי המלחמה
גלנט והלוי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אמש (ד') אמר שר הביטחון גלנט כי "סופה של המערכה רק במעשה מדיני, סופו של חמאס בהרמת גורמים מדיניים שיהוו לו תחליף. יש שרוצים שלטון צבאי ישראלי בעזה - החלטה חסרת אחריות". הבוקר תקף את גלנט שר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, ואמר: "אם שר הביטחון לא מחויב להכרעת חמאס כאן ועכשיו חובה עליו לפנות את מקומו, והדבר נכון לכל בכיר במערכת הביטחון".

לא שולל שלטון צבאי ברצועה

הוא הסביר כי בשל הקרבה לבחירות בארצות הברית, ביידן נסוג ממטרת הכרעת חמאס, ואיתו גנץ וגלנט: "בקבינט הזה יש זכות הצבעה לרה"מ נתניהו, לשר הביטחון גלנט ולשר גנץ. כל השלושה חתומים על יעדי המלחמה הכוללים, אלא שעם נסיגת הממשל מהיעד של חיסול חמאס, נסוגו למעשה גם גנץ, גלנט ובמידה ניכרת גם הרמטכ"ל הלוי מהיעד האופרטיבי. לנסיגה זו יש שלל הנמקות ותירוצים: דרוש 'מעשה מדיני', דרושה תכנית אסטרטגית ליום שאחרי, רשות פלסטינית מחודשת ועוד כל מיני מעשיות שכרגע הן כלל לא רלוונטיות".

הוא לא שלל שלטון צבאי קצר ברצועה והסביר: "המשימה האחת של חמאס היא לשרוד ככוח צבאי ושלטוני ברצועה, חובתנו לוודא שזה לא קורה ויהי מה". לבסוף הוא אמר: "שורה תחתונה: אם שר הביטחון לא מחויב להכרעת חמאס כאן ועכשיו חובה עליו לפנות את מקומו, והדבר נכון לכל בכיר במערכת הביטחון. אנו זקוקים כעת לצמרת ביטחונית אשר רוח בה, נחושה ונעולה על המטרה, שמחוייבת לרדוף את אויבינו ולהשיגם ולא לשוב עד כלותם".