"לא הותר לפרסום": הכותרת הראשית של העיתון החרדי מעוררת סערה

בצל האירוע הקשה ברצועת עזה בו נפלו חמישה חיילי צנחנים, בעיתון החרדי "יתד נאמן" לא חיכו לפרסום הרשמי אודות האירוע ועל אף הצנזורה פרסמו פרטים מעורפלים | הכתב הצבאי תקף: "מי שלא ידע את השעות ללא שינה לא יבין ולא יתבייש"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/05/24 09:50 ח באייר התשפד

"לא הותר לפרסום": הכותרת הראשית של העיתון החרדי מעוררת סערה
יתד נאמן, צילום: Kobi Gideon / Flash90.

הבוקר (ה') פרסם דובר צה"ל את שמותיהם של חמישה נופלים באירוע קשה בג'באליה. השמועות על האירוע התרוצצו כבר מאתמול בערב, ובעיתון החרדי "יתד נאמן" החליטו לפרסם פרטים מעורפלים על האירוע - למרות הצנזורה. "לא הותר לפרסום: אירוע רב נפגעים", נכתב בכותרת הראשית של העיתון.

עמוד השער מעורר הסערה של "יתד נאמן":

עמוד השער מעורר הסערה של "יתד נאמן"

עמוד השער מעורר הסערה של "יתד נאמן" צילום: שער העיתון

העורכים בחרו לשלב ביטויים כמו "עזה מדממת: צנזורה מלאה עד סגירת הגיליון", וכתבו כי ישנם דיווחים אזרחיים על פינויים מוסקים. הבחירה הזו של עורכי העיתון הביאה עליהם זעם רב ברשתות.

"את הפחד מהדפיקה בדלת אי אפשר ללמוד בשום ישיבה"

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה"ל, כתב בכאב: "מי שלא ידע את כאבי הבטן, את המתח והלחץ של המשפחות בבית כשהשמועות מתחילות להגיע, את השעות ללא שינה בלילות לבנים של דאגה וחרדה, את הטלפונים לכל אדם שאולי יש לו בדל מידע, לא יבין. לא יבין, ולא יתבייש. חושיו קהים לכאב השכול".

משה קלוגהפט, יועץ אסטרטגי ופרשן, כתב: "כותרת אמיתית. יתד נאמן מסבירים בחוכמה למה צריך חוק גיוס אמיתי, ולמה התרגיל של נתניהו אתמול היה ציני במיוחד. את הפחד מהדפיקה בדלת אי אפשר ללמוד בשום ישיבה".