לאחר התקריות האלימות: ארגון צו 9 עוצר את הפעילות

על רקע שריפת משאיות הסיוע והשחתת המזון, ארגון צו 9 הודיע לפעילים על עצירת הפעילות למשך שבוע - עד לפגישת הפעילים הבאה. עם זאת הבהירו כי זוהי לא הפסקה קבועה: "נפסיק את הפעילות אך ורק שכל החטופים ישבו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 09:42 ח באייר התשפד

לאחר התקריות האלימות: ארגון צו 9 עוצר את הפעילות
החסימה בכרם שלום, צילום: Erik Marmor,Flash90

ארגון צו 9 שם לו למטרה להיאבק בהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה עד שיושבו החטופים לישראל. עם זאת, בשבוע האחרון חסימות הכבישים עלו מדרגה, וכמה פעילים שרפו משאיות סיוע ושפכו את הציוד שעל המשאיות על הכביש. הארגון הסתייג מהפעולות האלימות, והודיע הבוקר (ה') על עצירת הפעילות עד לפגישת הפעילים הבאה.

"נשוב כבר בשבוע הבא"

ארגון צו 9 שלח לפעיליו הודעה על עצירת הפעילות למשך שבוע, וכתב: "תנועת צו 9 תפסיק את פעילותה אך ורק שכל החטופים ישבו הביתה. כבר בשבוע הבא נשוב בנחישות רבה ותוך שמירה על החוק וכבודם של אנשי כוחות הביטחון לחסום את משאיות סיוע לחמאס. העם התעורר ולא מוכן לספק פינוקים למחבלי הנוחב'ה על חשבונם של לוחמינו הגיבורים".

כזכור, לאחר הפעולות האלימות התנועה גינתה ואמרה: "חסימת המשאיות היא צעד אפקטי ופרקטי שבו צעקנו ש'שום סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר'. עם הכאב והכעס שהצטברו בעם מול המכונה המשומנת האדירה שהוקמה כאן בשקט כדי להבריח משאיות מבלי שאזרחי ישראל ידעו על כך דבר, בוצעו היום מעשים שאינם עולים בקנה אחת עם ערכי התנועה שלנו. בנחישות רבה ותוך שמירה על החוק ועל כבודם של אנשי כוחות הביטחון היקרים נמשיך להיאבק עד שובם של החטופים שלנו הביתה".