במחנה הממלכתי מגיבים לתרגיל של נתניהו: "ראש ממשלה חסר מוסר"

בני גנץ, מגיב לראשונה לתרגיל של נתניהו, ואומר כי החוק שהציע אז אינו רלוונטי להיום, בעבר אמר גנץ כי החוק הזה יענה על הצרכים הביטחוניים של ישראל עשורים קדימה, גם חברי מפלגתו תקפו "ראש ממשלה חסר מוסר" | סער הגיב: "אין לנו שום כוונה לעזור לנתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 15:02 ז באייר התשפד

במחנה הממלכתי מגיבים לתרגיל של נתניהו: "ראש ממשלה חסר מוסר"
גנץ ונתניהו, במחנה הממלכתי מגיבים, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

ברקע המגעים לחוק הגיוס 2024, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת (תיקון 26 לחוק שירות הביטחון). החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון אחרי עבודת מטה יסודית והגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ.

יו"ר המחנה הממלכתי: "החוק שאתה מבקש להעביר עכשיו - לא היה מספק אז, ואינו רלבנטי היום"

הצעת החוק שהגיש נתניהו לכאורה היתה אמורה להיות מקובלת על חברי המחנה הממלכתי שיו"ר מפלגתם חתום עליה, אך נראה שחברי הרשימה דווקא זועמים על המהלך של נתניהו. יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: השיב להצעת ראש הממשלה וכתב "ראש הממשלה, מדינת ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים שקורעים את העם בעת מלחמה. מתווה השירות הישראלי שעליו סוכם בממשלה הקודמת הוכן במערכת הביטחון כחוק גישור וכבסיס לפיתוח מתווה שירות ישראלי, כדי להביא לשירות של כל חלקי העם. חוק הגישור הזמני שהוגש ואותו אתה מבקש להעביר עכשיו - לא היה מספק אז, ואינו רלבנטי היום במציאות שאחרי ה-7.10. תם זמן הדיבורים - זה הזמן למעשים. מצפים מכל ראשי המפלגות החרדיות, הרבנים ומנהיגי הדור לתמוך בקולם בשירות לציבור החרדי, כפי שטוען ראש הממשלה בהודעתו."

גנץ

גנץ , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השרה לשעבר וחברת המחנה הממלכתי אורית פרקש הכהן, פרסמה בחשבון הX שלה ציוץ בוטה נגד ראש הממשלה אותו כינתה חסר מוסר, והסבירה מדוע יתנגדו ברשימתה לחוק המוצע "מה שהיה נכון לפני השבעה באוקטובר, לא נכון היום"

אורית פרקש הכהן: "ראש ממשלה חסר מוסר"

אותו ראש כמו ירון זליכה. אורית פרקש הכהן

אותו ראש כמו ירון זליכה. אורית פרקש הכהן, צילום: פלאש 90

"לא טריק פוליטי "מבריק" של ראש הממשלה ולא כלום. להיפך. רק ראש ממשלה חסר מוסר כמו שלנו יכול, דקה אחרי יום זכרון כל כך קשה, לקדם "תרגיל" כל כך עלוב ושקוף, על חשבון אזרחי ישראל. פשוט. מה שהיה נכון לפני השבעה באוקטובר, לא נכון היום.

ליברמן: "חוק גיוס חובה לכולם. כל צעיר וצעירה בני 18 - יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי או צ׳רקסי חייבים להתייצב"

גם בישראל ביתנו יצאו נגד הצעת החוק, כאשר יו"ר הרשימה אביגדור ליברמן כתב בחשבון ה X שלו "כולם חייבים להבין שהנסיבות השתנו מקצה לקצה. מדינת ישראל נמצאת תחת אש מצפון, מדרום, ממזרח ומאיראן. כל המצב הזה מחייב חוק גיוס חובה לכולם. כל צעיר וצעירה בני 18 - יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי או צ׳רקסי חייבים להתייצב לשירות צבאי או אזרחי."

גם יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, הגיב ואמר כי מפלגתו לא תתמוך בחוק: "אין לנו שום כוונה לעזור לנתניהו בתרגילים פוליטיים כדי לפתור את הבעיות שלו עם המפלגות החרדיות ולכן נצביע נגד חוק הגיוס בכנסת. מדינת ישראל בעת הזאת צריכה פתרון אמיתי לצרכי צה"ל ולשוויון בנטל ולא תרגילים פוליטיים. הגיע הזמן לפתרון בעיות אמיתיות של המדינה והחברה בישראל".

גנץ על החוק בעבר: "יענה על הצרכים הביטחוניים של ישראל עשורים קדימה"

הציוץ של בני גנץ בעד חוק הגיוס שהגיש לפני כשנתיים

הציוץ של בני גנץ בעד חוק הגיוס שהגיש לפני כשנתיים צילום: ללא

נזכיר, כי בעת שהציע השר בני גנץ את הצעת החוק שלו כתב "העברנו כעת במליאה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה - צעד ראשון בדרך למתווה השירות בכולל שבכוונתי לדם, שיענה על הצרכים הביטחוניים של ישראל עשורים קדימה. נמשיך לפעול למען שמירה על ביטחונה של ישראל ועל חוסנה.