"ישראל רוצה לכבוש את אנטוליה - חמאס הקו הקדמי שמגן על טורקיה"

נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן ידוע באמירותיו השערורייתיות כלפי מדינת ישראל ובנימין נתניהו בפרט. לאחר שהשווה בין ראש הממשלה להיטלר, הוא טוען: "חמאס מגן על טורקיה מישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 13:29 ז באייר התשפד

"ישראל רוצה לכבוש את אנטוליה - חמאס הקו הקדמי שמגן על טורקיה"
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

איבד את זה לגמרי: אחרי שהשווה את ראש הממשלה נתניהו לצורר הנאצי ואמר כי "נתניהו היה גורם להיטלר לקנא", ואיים "לשלוח את נתניהו לאללה", נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן אומר היום (ד') למחוקקי מפלגתו בפרלמנט בבירה אנקרה לגל ה15 במאי יום הנכבה הפלסטיני כי "חמאס הוא קו ההגנה של אנטוליה, אסור להניח שישראל תעצור בעזה, היא תשא את עיניה במוקדם או במאוחר לטורקיה. נמשיך לעבוד מאחורי חמאס שנאבקת על אדמותיה ומגינה על אנטוליה".

אסור להניח שישראל תעצור בעזה, היא תישא את עיניה במוקדם או במאוחר לטורקיה

עוד האשים הנשיא הטורקי את ישראל והאשים אותה בכך שירתה על בתי חולים ואמבולנסים ואמר, "הם הוציאו אנשים מהבתים שלהם והפנו אותם ל אזורים בטוחים, וטבחו באזרחים באותם אזורים בטוחים" והוסיף "אפילו היטלר לא היה כל כך פתוח וכל כך נועז כאשר ביצע את השואה הבלתי אנושית ההיא, שירדה ככתם אפל בהיסטוריה. הם כל כך פזיזים שהם רצחו עיתונאים, רופאים, אזרחים ותינוקות שזה עתה נולדו מול מצלמות. ובשידורים חיים הם הפציצו מסגדים, בתי ספר וכנסיות, הם לא יוכלו להימלט."

ארדואן תקף את ישראל - ראש ממשלת יוון לא נשאר חייב

כזכור, במהלך פגישה שערך השבוע עם ראש הממשלה היווני, קיריאקוס מיצוטאקיס, כינה את חמאס "תנועת התנגדות" ואף התגאה בכך שהוא מטפל ב-1000 פצועי חמאס, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס. ארדואן תקף את ראש ממשלת יוון והצהיר כי הוא "עצוב מההשקפה היוונית, המשותפת למדינות מערביות רבות אחרות, הרואה בחמאס ארגון טרור". בשלב זה, לפי הדיווחים, עצר מיצוטאקיס את השיחה וענה בחריפות "בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים על חמאס". אמנם, זו היא אינה הבעת תמיכה חד משמעית, אך בימים אלה הגדרת חמאס כארגון טרור, זוהי הצהרה שכמעט ולא טריוויאלית בעולם.

ארדואן, הרצוג בירך

ארדואן, צילום: shutterstock

בתחילת החודש, בזמן שמנהיג חמאס איסמעיל הנייה שוהה במדינתו, נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן הודיע כי יחסום את הנמלים ליצוא ויבוא תוצרת ישראל. שר החוץ ישראל כץ הגיב על כך בחשבון ה-X שלו: "כך נוהג דיקטטור, הנחיתי את מנכ"ל משרד החוץ לקיים דיון מיידי". ברשת "בלומברג" דווח כי לפי שני בכירים, טורקיה תעצור את כל הסחר שלה עם ישראל.