הממשלה החליטה פה אחד: דוחים את החלטת האו"ם

הממשלה אישרה כעת פה אחד את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחיית ההחלטה של העצרת הכללית של האו"ם מיום ה-10 במאי. "לא ניתן פרס לטבח הנורא של השבעה באוקטובר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 13:11 ז באייר התשפד

הממשלה החליטה פה אחד: דוחים את החלטת האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: Golden Brown,Shutterstock

בשבוע שעבר האו"ם החליט לקדם הכרה במדינה פלסטינית כל ידי מתן זכויות ששמורות בדרך כלל למדינות החברות באו"ם. הממשלה אישרה כעת פה אחד את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחיית החלטה של העצרת הכללית של האומות המאוחדות מיום 10 במאי 2024.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הממשלה התנגדה היום להחלטת האו"ם מהשבוע שעבר לקדם הכרה במדינה פלסטינית. לא ניתן פרס לטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, ש-80 אחוזים מהפלסטינים, הן ביו"ש והן בעזה, תומכים בו. לא ניתן להם להקים מדינת טרור ממנה יוכלו לתקוף אותנו ביתר שאת.

אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו - לא העצרת הכללית של האו"ם ולא שום גורם אחר. נעמוד יחד בראש מורם כדי להגן על מדינתנו".

במסגרת הדחייה קבעה הממשלה כי ההחלטה האמורה לא תהווה בסיס למו"מ

  1. לדחות את החלטת העצרת הכללית של האומות המאוחדות מיום 10 במאי 2024 לשדרג את מעמדה של הרשות הפלסטינית ולתת לה סמכויות נוספות שבדרך כלל שמורות למדינות החברות באו"ם.
  2. לקבוע כי אין בהחלטה האמורה כדי לשנות את מעמד האזורים השנויים במחלוקת, אין בה כדי להקנות כל זכות ואין בה כדי לגרוע מזכויות כלשהן של מדינת ישראל והעם היהודי בארץ ישראל.
  3. לקבוע כי ההחלטה האמורה לא תהווה בסיס למשא ומתן עתידי ואין בה כדי לקדם פתרון בדרכי שלום.