"עיצבה את הפסקול הישראלי": בגלי צה"ל נפרדים מהעורכת המיתולוגית

אבל בעולם התקשורת: עמליה רוזן, מותיקות העורכים ועורכות המוזיקה של גלי צה"ל, הלכה היום לעולמה בגיל 95. "תמיד אמרה שהיא 'החיילת הכי מבוגרת של גל"צ'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/24 20:48 ו באייר התשפד

"עיצבה את הפסקול הישראלי": בגלי צה"ל נפרדים מהעורכת המיתולוגית
עמליה רוזן ז"ל, צילום: גלי צה"ל

עמליה רוזן, מותיקות העורכים ועורכות המוזיקה של גלי צה"ל, הלכה היום לעולמה בגיל 95. רוזן נולדה בעיר גאלאץ, שברומניה וב1953 עם גיוסה לצה"ל, הגיעה לגל"צ. ברבות השנים הפכה עמליה לעורכת מוזיקה מיתולוגית, שהשפיעה רבות על הפסקול הישראלי והמשיכה בפועלה ממש עד השנים האחרונות. בין התכניות הרבות שערכה היו: "מצעד המרגנית", "אולדיז", "צלילי שבת" וגם את התכניות "שבע אפס שבע", "שעה היסטורית" ו"מעל ומתחת לשמיכה".

"החיילת הכי מבוגרת של גל"צ"

טל לב רם, מפקד גלי צה"ל: "עמליה רוזן, ליוותה את גלי צה"ל ובכך גם את המדינה, כבר משנותיה המוקדמות ועד לעשור האחרון. מעבר לכל מעלותיה המקצועיות יוצאות הדופן, אנשי גלי צה"ל יודעים לספר עד היום את המאפיין את עמליה באנושיות שבה, דרך הארץ שהפגינה תמיד, הצניעות ויחסי אנוש מעוררי השראה. עמליה אישה נדירה, שלעולם תישאר חלק מהפסקול של תחנת גלי צה"ל".

יורם רותם עורך המוזיקה הראשי של גלי צה"ל: "עמליה תמיד אמרה שהיא "החיילת הכי מבוגרת של גל"צ" מאז שנולדה בעיר גאלאצ ברומניה ותמיד ראתה בתחנה את ביתה השני. דורות של מאזינים וביניהם גם אני גדלו על התכניות הרבות שערכה בתחנה ובראשן "מצעד המרגנית" שהפך למוסד של ממש בתולדות התחנה. המאזינים שלנו למדו המון מהידע המוזיקלי העשיר שלה ומהכבוד והאהבה שהיו לה לכל סוגי המוזיקה ובעיקר למוזיקה הקלאסית ולמיטב הזמר העברי והעולמי".

הלוויתה תתקיים מחר, בשעה 12:30 בבית העלמין פינסקר בהרצליה.