המנהל נפל בעזה - התלמיד זכה בחידון התנ"ך

אביתר ברגיל מתיכון פלך בירושלים זכה בחידון התנ"ך לצד דוד שאשא מישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה | מנהלו של ברגיל, רס"ם במילואים יוסי הרשקוביץ, נפל בעזה בנובמבר האחרון

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/05/24 13:57 ו באייר התשפד

המנהל נפל בעזה - התלמיד זכה בחידון התנ"ך
יוסי הרשקוביץ, צילום: באדיבות המשפחה

בתום חידון תנ"ך מותח, קבעו השופטים כי התואר יינתן לשני המועמדים שהצטיינו וקיבלו את מלוא הנקודות עד לשלב הגמר: אביתר ברגיל ודוד שאשא. ברגיל הוא תלמיד תיכון פלך בירושלים שמנהלו יוסי הרשקוביץ נפל במלחמה בעזה.

חתני התנ"ך אביתר ברגיל ודוד שאשא

חתני התנ"ך אביתר ברגיל ודוד שאשא צילום: רונן חורש, לע"מ

רס"ם במילואים יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ ז"ל שירת עוצבת חצי האש ונפל בכ"ו במרחשוון התשפ"ד, 10 בנובמבר 2023. הרשקוביץ התגורר בגבעות והיה לוחם בגדוד 697 שבחטיבה 551. הוא נפל בקרב בצפון רצועת עזה והיה בן 44 בנופלו.

"זו זכות להיות חתן התנ"ך. גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד"

דוד שאשא, החתן לצידו של ברגיל, אמר: "זו זכות להיות חתן התנ"ך. גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד, התמדה ורצון - הם הדרך להצלחה. אני מודה לקב"ה, להורי, למשפחתי, לרב אמיתי שר-אבי ולישיבה על התמיכה בי לאורך הדרך".

"אשרינו שזכינו למנה גדושה של נחת מהבקיאות המרשימה שהפגין דוד בספר הספרים", אמר הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמית כפר גנים. "כולנו לומדים מדוד שיעור גדול בהצבת מטרות ויעדים ועמידה בהם והכל מתוך ענווה ומידות מעולות. דוד הוא מודל לחיקוי באהבת התנ"ך היוקדת בו, בדייקנות שלו ובירידה המתמדת לפרטי פרטים. כל אלה הביאו אותו להיות חתן התנך העולמי".