הקלטת נתניהו בחידון התנ"ך: "כבר אז לא נכנענו להם"

לרקע היעדרותו, ראש הממשלה נתניהו שלח הקלטה מצולמת למשתתפי ומשתתפות חידון התנ"ך העולמי לנוער. "כבר אז לא נכנענו להם, כבר אז לא הרכנו ראש. הנביא מיכה אומר: 'כי נפלתי - קמתי'. שילמנו מחיר, אבל השבנו מלחמה שערה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/24 11:35 ו באייר התשפד

הקלטת נתניהו בחידון התנ"ך: "כבר אז לא נכנענו להם"
נתניהו, צילום: איתי בית-און /לע"מ

ראש הממשלה נתניהו ידוע בחיבתו לחידון התנ"ך, ואף בנו אבנר השתתף באחד. השנה, ברקע היעדרותו של נתניהו מהאירועים השונים ביום העצמאות, שלח ראש הממשלה הקלטה מצולמת מראש. "משתתפי ומשתתפות חידון התנ"ך היקרים", אמר, "בשמחת תורה עברנו אירוע בסדר גודל תנ"כי. אויבינו תקפו אותנו דווקא ביום שבו עם ישראל חוגג את רציפות הלימוד מ"בראשית", וחוזר חלילה.

"זה אינו דבר חדש. התנ"ך מלמד שכבר לפני אלפי שנים ידענו מלחמות. אברהם אבינו, משה רבנו, יהושע בן נון, השופטים, דוד המלך, בנו שלמה המלך - כולם נאבקו באויבים מרים"

נתניהו: "התנ"ך הוא מקור החיים עבורנו"

"כבר אז לא נכנענו להם, כבר אז לא הרכנו ראש. הנביא מיכה אומר: 'כי נפלתי - קמתי'. שילמנו מחיר, אבל השבנו מלחמה שערה. ניצחנו את דורשי רעתנו. הבטחנו, בעזרת ה', את נצח ישראל. ידידיי, התנ"ך הוא מקור החיים עבורנו. אנו שואבים ממנו ערכי נצח. שורשי זהותנו נעוצים בתנ"ך, וכך גם זכותנו על ארץ ישראל. החיבור לשרשרת הדורות יסודו בספר הספרים".

"קו ישר מחבר את הכתוב בספר נחמיה למלחמה הנוכחית: "הילחמו על אחיכם, בניכם ובנותיכם, נשיכם ובתיכם". והנה עוד נקודת חיבור, בספר יואל: "כגיבורים ירצון, כאנשי מלחמה יעלו חומה". בזכות לוחמינו הגיבורים יש חומת מגן למדינתנו".

ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהו, צילום: צילום מסך, משרד הביטחון

אני פונה אליכם, משתתפי החידון מישראל ומהתפוצות: המשיכו להפיץ את אהבת התנ"ך. המשיכו ללמוד, המשיכו ללמד אחרים. אני תמיד גאה בכך, שזו המסורת גם במשפחה שלי. אביה של רעייתי שרה, שמואל בן ארצי ז"ל, היה מחנך ומורה לתנ"ך, שהטביע את אהבת התנ"ך בדורות רבים של תלמידים.

שמואל היקר הפך את בננו אבנר לאוהב תנ"ך מושבע. גם אבנר השתתף בחידון התנ"ך – החידון הזה, בהיותו בן 15, כשהיה תלמיד בתיכון שליד האוניברסיטה העברית. אבנר זכה להיות חתן התנ"ך הארצי של ישראל, וסגן שני לכלת התנ"ך בחידון העולמי. כולנו נוסיף לשאוב כוח ורוח מהתנ"ך. נמשיך לאהוב תנ"ך, נמשיך ללמד תנ"ך. יום עצמאות שמח, והעיקר – חזק חזק ונתחזק".