משה ליאון למשפחות השכול: "מצדיעים לעוצמת ההקרבה שלכם"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון במעבר בין זיכרון לעצמאות בבית הכנסת הגדול בירושלים: "המעבר החד הזה, מלמד אותנו יותר מכול על מהות ההקרבה, מסירות הנפש וגבורת הנופלים״

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/24 10:17 ו באייר התשפד

משה ליאון למשפחות השכול: "מצדיעים לעוצמת ההקרבה שלכם"
משה ליאון, צילום: יואל ברקוביץ

אם בכל שנה רגעי המעבר מיום הזכרון לחגיגות העצמאות מהווים אתגר קשה לכולנו, אז השנה על אחת כמה וכמה. אמש, שלהי יום הזכרון וערב עצמאות התכנסו אלפים למעמד מכונן, מרגש ומרומם בבית הכנסת הגדול בירושלים, בתפילה לשלום חיילנו והחזרת החטופים. הארוע בהובלה אומנותית של רפי ביטון ומקהלת "קולות מן השמים" יחד עם החזן צבי וייס שהתקיים ביוזמת עיריית ירושלים- המחלקה למורשת ישראל זכה להצלחה רבה .רגע לפני התפילה החגיגית שהתקיימה בבית הכנסת הגדול בירושלים, נשא דברים ראש העיר ירושלים משה ליאון וסיפר על הרגעים הקדושים והקשים של המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנחנו בערב יום העצמאות, עושים, כמו בכל שנה, את המעבר הקשה, הכמעט בלתי אפשרי, בין זיכרון, אבל ויגון, לעצמאות, תקווה ואמונה. כולנו יודעים, שלא סתם נקבע יום העצמאות במוצאי יום הזיכרון.
המעבר החד הזה, מלמד אותנו יותר מכול על מהות ההקרבה, מסירות הנפש וגבורת הנופלים – בכל שנה, ובמיוחד השנה.
כמעט בכל בית בישראל, הורגש השנה כאב השכול, ומסירות הנפש למען המדינה. לצערי הרב, הייתי מתחילת המלחמה בלמעלה משבעים הלוויות, של טובי בניה ובנותיה של ירושלים, שנרצחו ונפלו במערכה.

ירושלים ותושביה כולם, מחבקים אתכם, בני המשפחות היקרים, ומצדיעים לעוצמת ההקרבה שלכם, ושל קרוביכם שנפלו למען הגנת העם והארץ כולנו תפילה, לימים של שלום ובטחון, ולשובם הביתה של אחינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשבי, במהרה ולשלום, אמן. "

בפתיחת ארון הקודש "לתפילת אל מלא רחמים " נלווה לראש העיר, יעקב הרשקוביץ, אביו של יוסי הרשקוביץ הי"ד. נשאו דברים הרב הראשי דוד לאו וחבר נשיאות בית הכנסת הגדול עו"ד זלי יפה שברך את רה"ע ואת רעייתו שבחרו יחד עם שאר נכבדי העירייה להשתתף במשך כל מעמד התפילה יחד כאן בבית הכנסת הגדול.