מלך: ארדואן התגאה בסיוע לחמאס - ראש הממשלה היווני לא נשאר חייב

ראש ממשלת יוון ונשיא טורקיה נפגשו על מנת לדון ביחסים בין ארצותיהם, אך ארדואן הסיט במהרה את השיחה לתמיכתו בחמאס והצר על כך שיוון רואה את חמאס כארגון טרור. בשלב זה עצר ראש הממשלה היווני את הדיון והשיב לו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 21:50 ה באייר התשפד

מלך: ארדואן התגאה בסיוע לחמאס - ראש הממשלה היווני לא נשאר חייב
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ממשיך לתקוף את ישראל בכל הזדמנות, ובמקביל לשבח את ארגון הטרור חמאס. במהלך פגישה שערך היום (ב') עם ראש הממשלה היווני, קיריאקוס מיצוטאקיס, כינה את חמאס "תנועת התנגדות" ואף התגאה בכך שהוא מטפל ב-1000 פצועי חמאס, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

התשובה של מיצוטאקיס לארדואן

כאמור, ארדואן כינה במהלך הפגישה את חמאס "תנועת התנגדות" וניסה לתת לה לגיטימציה בכך שאמר שלמעלה מ-1,000 אנשי חמאס מטופלים בטורקיה בימים אלה. בהמשך הוא אף אמר: "אני לא רואה בחמאס ארגון טרור. להיפך, אני רואה בחמאס אנשים שנלחמים כדי להגן על אדמתם ועל עמם".

ראש ממשלת יוון

ראש ממשלת יוון צילום: מאת European People's Party - AAA_2108, CC BY 2.0, 'wikimedia

בהמשך הוא אף תקף את ראש ממשלת יוון והצהיר כי הוא "עצוב מההשקפה היוונית, המשותפת למדינות מערביות רבות אחרות, הרואה בחמאס ארגון טרור". בשלב זה, לפי הדיווחים, עצר מיצוטאקיס את השיחה וענה בחריפות "בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים על חמאס". אמנם, זו היא אינה הבעת תמיכה חד משמעית, אך בימים אלה הגדרת חמאס כארגון טרור, זוהי הצהרה שכמעט ולא טריוויאלית בעולם.