נתניהו בטקס המשואות: מבטיח לכם - נמשיך עד לניצחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח ברכה מצולמת לטקס המשואות בו הבטיח לחזרת החטופים, לניצחון המוחלט ולהשבת המפונים לבתיהם | צפו בברכה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 20:34 ה באייר התשפד

נתניהו בטקס המשואות: מבטיח לכם - נמשיך עד לניצחון
נתניהו, צילום: Miriam Alster,Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם לא הופיע השנה בטקס יום העצמאות, אך שלח ברכה מוקלטת שהוקרנה בהר הרצל הערב (ב'). בברכה אמר: "אזרחי ישראל היקרים, לפני 76 שנים, במלחמת העצמאות, עמדנו לבד. מעטים מול רבים. חמישה צבאות-ערב פלשו לשטחנו כדי לחסל את המדינה שרק נולדה. היינו דלים בנשק, כמעט בלי אמצעים. אבל היה לנו נשק סודי אחד: רוח הדורות, כוח החיים של עם עתיק שמסרב למות. עם שקם על מבקשי נפשו. כפי שאומר משורר תהילים: 'לא אמות כי אחיה'. בזכות הרוח הזאת ניצחנו את אויבינו והבטחנו את קיומנו. היום אנחנו חזקים לאין שיעור. אבל הרצון להשמיד אותנו לא נעלם, הוא עדיין כאן. ראינו זאת השנה ב-7 באוקטובר".

"זה אינו יום עצמאות רגיל. המלחמה עדיין בעיצומה. היא נכפתה עלינו ביום שחור של טבח נורא. רבים מאחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים במרתפי החמאס. משפחותיהם עוברות סבל נורא. נחזיר את כולם הביתה - החיים והחללים כאחד".

נמשיך עד הסוף

"תושבים בדרום ובצפון עדיין מפונים מבתיהם בשל המלחמה. נשיב אותם בביטחה ליישוביהם. מיטב לוחמינו נפלו בקרבות גבורה. משפחות הנופלים מתייסרות בכאב האובדן שאין להשיבו. פצועינו מתמודדים עם פצעי קרב באצילות נפש שאין כדוגמתה. אני מחבק באהבה את כולם. אני מאחל החלמה מלאה לפצועינו. כשאני פוגש רבים מהם וגם רבים ממשפחות הנופלים, הם אומרים לי: 'גיבורינו לא נפלו לשווא', 'גיבורינו לא נפצעו לשווא'. 'תמשיכו עד הסוף, תמשיכו עד לחיסול מפלצות החמאס'. ואני מבטיח לכם - כך נעשה".

"אף שזה אינו יום עצמאות רגיל, זוהי הזדמנות מיוחדת להבין את משמעות עצמאותנו. העצמאות להיות עם חופשי בארצנו. העצמאות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. העצמאות לממש את צו הדורות: לעולם לא עוד! את כל זה אנו עושים יחד, רק יחד. בדיוק כפי שחיילינו הגיבורים נלחמים יחד, כתף אל כתף, בטנק, בנגמ"ש, במנהרות, במטוסים, בספינות. ברגע האמת, מדינה שלמה התגייסה. איזה דור מופלא יש לנו. דור גיבורי הניצחון".

"לכבוד הלוחמים הדרוזים, הנוצרים, המוסלמים, הבדואים והצ'רקסים"

"המשואות שנדליק הערב יאירו באור גדול את פאר מדינתנו. הן כותבות באותיות של אש את הסיפור המופלא של עמנו. נרים נס ואבוקה לכבוד העם הזה. לכבוד הישראלים שרצים אל הסכנה כדי להציל איש את רעהו. לכבוד הלוחמים והלוחמות, המפקדים והמפקדות, השוטרים והשוטרות, נשות ואנשי זרועות הביטחון - כולם הוסיפו חוליות חדשות לשרשרת הגבורה של מגיני עמנו".

"לכבוד הלוחמים הדרוזים, הנוצרים, המוסלמים, הבדואים והצ'רקסים. כולנו ישראלים גאים. אחים אנחנו! לכבוד משרתי המילואים המסורים, שרוצים להילחם עד הניצחון. לכבוד המשפחות בעורף, שמהוות משענת איתנה לבנים ולבנות בחזית. לכבוד ארגוני ההצלה והחירום שהצילו כל כך הרבה חיים. לכבוד רבבות האזרחים שמגיעים באלפיהם להלוויה של חייל בודד. לכבוד המתנדבים שעוטפים באהבה את חיילי צה"ל. לכבוד אחינו ואחיותינו בתפוצות ולכבוד ידידינו הלא-יהודים שמתייצבים בחזית אחת יחד איתנו בראש מורם נגד שנאת ישראל. לכבוד העם האהוב שלנו, "עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא". ולתפארת מדינת ישראל!"