מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתחת לרדאר: האו"ם חתך בחצי את מספר הנשים והילדים שנהרגו בעזה

המספר העצום של הנשים והילדים שנהרגו ברצועה, כפי שפרסם האו"ם עד כה, הופחת בחצי לאחר שבארגון הבינו כי המספרים שמסר משרד הבריאות בעזה מנופחים ולא מדויקים כלל | המספרים החדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 18:13 ה באייר התשפד

מתחת לרדאר: האו"ם חתך בחצי את מספר הנשים והילדים שנהרגו בעזה
עזה, ארכיון, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

מאז תחילת המלחמה, פורסמו בעולם מספרים עצומים של הרוגים פלסטינים ברצועה, אך בעוד בישראל ניסו לטעון כי המספרים מנופחים ולא מדויקים, הקהל העולמי והאו"ם העדיפו להאמין למשרד הבריאות העזתי שנשלט בידי חמאס. עם זאת, השבוע פרסם האו"ם נתונים חדשים, ומפתיעים ביותר, על מספר ההרוגים ברצועה.

ירידה של 50 אחוז במספרים

אמנם האו"ם לא הצהיר על כך רשמית, אך מי ששם לב יכול היה לראות כי מספר הנשים והילדים שנהרגו ברצועה נחתך כמעט ב-50 אחוזים. עד כה ההערכה של האו"ם הייתה כי 35,091 עזתים נהרגו ברצועה מאז ה-7 באוקטובר ו-78,827 נפצעו. באו"ם ציינו בנתונים החדשים כי מתוך ההרוגים זוהו 24,686 בלבד.

בנוסף, על אף שמרד הבריאות ברצועה טען כי 14,500 ילדים נהרגו עד כה בעזה, על פי נתוני האו"ם החדשים 7,797 ילדים נהרגו - כמעט חצי מהמספר שנטען בעבר. עוד פרסם האו"ם כי 4,959 נשים נהרגו במלחמה בעזה, בעוד חמאס טען שהמספר עומד על 9,500 נשים.

שר החוץ קורא למנכ"ל האו"ם להתפטר

שר החוץ כ"ץ הגיב על השינוי באומדן האו"ם של ההרוגים בעזה: "נס תחיית המתים. מי שמסתמך על נתונים שיקריים של ארגון טרור כדי להעליל עלילות דם על ישראל, הוא אנטישמי ותומך טרור. גוטרש, תתפטר".