רשת מודיעים, מעקב אחרי מפגינים: המשטרה החשאית של חמאס נחשפת

גורמי המודיעין הישראלים מצאו עדות לאופן פעולתה של המשטרה החשאית של חמאס, שאספה מידע על יותר מ-10,000 פלסטינים ודיכאה כל התנגדות למשטר | כל הפרטים על היחידה הסודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 16:18 ה באייר התשפד

רשת מודיעים, מעקב אחרי מפגינים: המשטרה החשאית של חמאס נחשפת
סינוואר, הפעיל משטרה חשאית, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

הדיקטטורה של סינוואר בעזה נחשפת לעולם. מצגת בת 62 שקופיות שנתפסה בידי המודיעין הישראלי והועברה ל"ניו יורק טיימס", חושפת את המשטרה החשאית בעזה שנשלטה ככל הנראה בידי סינוואר, ותפקידה: לעקוב אחרי חיי הפלסטינים, ולדכא את כל מי שמתנגד למשטר.

היחידה הסתמכה על רשת מודיעים בעזה, שחלקם דיווחו למשטרה על שכניהם, ועקבה אחרי פלסטינים רגילים, צעירים, עיתונאים ומבקרי הממשלה. המצגת מראה כי נפתחו תיקים נגד אנשים שהשתתפו בהפגנות או ביקרו את חמאס פומבית. במקרים מסוימים, הרישומים מראים שהרשויות עקבו אחר אנשים כדי לקבוע אם הם מנהלים קשרים רומנטיים מחוץ לנישואים.

856 שוטרים חשאיים | מידע על 10,000 פלסטינים לפחות

מהמסמכים עולה כי מנהיגי חמאס, למרות הטוענים שהם מייצגים את תושבי עזה, לא יסבלו אפילו שמץ של התנגדות. גורמי ביטחון עקבו אחרי עיתונאים ואנשים שהם חשדו בהתנהגות לא מוסרית. סוכנים קיבלו ביקורת מהמדיה החברתית ודנו בדרכים להשמיץ יריבים פוליטיים. מחאות פוליטיות נתפסו כאיומים שיש לערער עליהם. המסמכים שנבדקו על ידי ה"טיימס" כוללים שבעה תיקי מודיעין החל מאוקטובר 2016 ועד אוגוסט 2023. התיקים מכילים מידע על לפחות 10,000 פלסטינים בעזה.

עם הוצאות חודשיות של 120,000 דולר לפני המלחמה עם ישראל, היחידה כללה 856 אנשים, כך עולה מהרישומים. מתוכם, יותר מ-160 קיבלו משכורת כדי להפיץ תעמולה של חמאס ולצאת למתקפות מקוונות נגד יריבים מבית ומחוץ. מעמדה של היחידה כיום אינו ידוע עקב המלחמה.