מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביום הזיכרון: נתיב אספקה חדש לעזה - שני עצורים בחסימת המשאיות

ברקע בקשתו של מזכיר המדינה האמריקני משר הביטחון להרחיב את העברת הסיוע ההומניטרי לעזה, ישראל החלה בהעברת משאיות הסיוע דרך מעבר תרקומיא בכביש 35 - עשרות פעילים חוסמים את המשאיות - שניים נעצרו

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 13/05/24 12:24 ה באייר התשפד

ביום הזיכרון: נתיב אספקה חדש לעזה - שני עצורים בחסימת המשאיות
משאית סיוע לעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

ברקע דרישתו של מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן משר הביטחון גלנט להרחיב את העברת הסיוע ההומניטרי לעזה ולשפר את חלוקת המזון, מדינת ישראל החלה היום (ב') לראשונה להעביר משאיות סיוע מהרשות הפלסטינית דרך מעבר תרקומיא בכביש 35, זאת לאחר שרק אתמול פתחה את מעבר זיקים למעבר משאיות.

בארגון צו 9 זעמו: "זה אבסורד מטורף"

לפי תנועת צו 9, במעבר צפויות לעבור היום כ-80 משאיות והוא נפתח לאחר שלא היה פעיל רק לצורך העברת המשאיות. בתגובה למהלך בתנועה החלו בחסימת הנתיב החדש וכוחות משטרה עצרו שניים מהם. בארגון תקפו: "זה אבסורד מטורף שביום בו אנו מזכירים את החללים שהרגו מחבלי הנוחב'ה, מדינת ישראל ממשיכה בכל דרך אפשרית להעביר סיוע לאותם מחבלים. אובדן עשתונות ערכי".

מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם גלנט: "לפתור את אתגרי החלוקה"

כזכור, מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שוחח הלילה עם שר הביטחון יואב גלנט. במהלך שיחתם השניים דנו במצב בעזה ובלינקן חזר והבהיר את התנגדות ארה"ב למבצע קרקעי ברפיח. בלינקן הפציר בגלנט לפתור את אתגרי החלוקה וההפצה של הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה ואמר לגלנט: "יש צורך דחוף לספק הגנה לאזרחים ולעובדי סיוע ברצועה".