נתניהו בטקס הממלכתי ביד לבנים: "מחויבים להחזיר את כל החטופים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ביד לבנים. "הדור הנוכחי ממשיך את עשיית קודמיו בהגנת המדינה והוא מתגלה בחודשים האחרונים במלוא כוחו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 17:07 ד באייר התשפד

נתניהו בטקס הממלכתי ביד לבנים: "מחויבים להחזיר את כל החטופים"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: צילום מסך, משרד הביטחון

יום הזיכרון תשפ"ד: ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ביד לבנים. "אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, האימהות והאבות, האחים והאחיות, הסבים והסבתות, בנות הזוג ובני הזוג של חללי מערכות ישראל הגיבורים, אליהם מצטרפים חללי פעולות האיבה אוהבי מדינתנו. אני חושב עליכם בכל יום כפי שאני חושב על אחי יוני בכל יום, אני חושב על הכאב ועל הגעגוע שאינם מרפים על התחושה שהשמש כבתה על הגיבורים והגיבורות שאבדו לנו על החלומות שהתנפצו ועל התקוות שנגדעו".

נתניהו: "מחויבים להשלים את החזרת החטופים"

"ביקרתי את משפחתו של הלוחם הבדואי אחמד אבו לטיף שנפל בקרב. אמרתי להם שאני מבין היטב מה עובר עליהם, כמוהם גם הוריי התייסרו בנפול אחי. תאופיק אחיו סיפר שבנו נהג לומר אני גאה להיות בדואי שמשרת בצבא ההגנה לישראל, כשאחמד יצא ליחידה שלו בשבעה באוקטובר הוא הדגיש שלא יחזור הביתה עד החזרת החטופים. השלמנו כמחיצתה אבל אנחנו מחויבים להשלים את כולה".

"הדור הנוכחי ממשיך את עשיית קודמיו בהגנת המדינה והוא מתגלה בחודשים האחרונים במלוא כוחו, במלוא עוצמתו וככל שיצטברו הידיעות על הטבח הנורא, כך הצטברו הידיעות על גילויי הגבורה בשטח החיילים והחיילות בקו הראשון. אף אחד לא עמד מנגד, הם הסתערו קדימה אל מול מפלצות החמאס כדי להציל כל מי שאפשר. הם זינקו לאש מתוך ערבות הדדית ומתוך אהבת מולדת והקשר הבלתי מנותק לאדמתנו. כל אלה משמשים עוגנים של עוצמה שיבטיחו לנו בעזרת השם את הניצחון".