סקר חדש: זה מה שהמילואימניקים חושבים על עסקת חטופים

ישר מהשטח: לראשונה בישראל, סקר ענק בקרב משרתי מילואים חושף מה חושבים הלוחמים על צמרת הביטחון, כניסה לרפיח, סיוע הומניטרי לעזה ועוד שורת סוגיות בוערות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 16:25 ד באייר התשפד

סקר חדש: זה מה שהמילואימניקים חושבים על עסקת חטופים
מילואימניקים. למצולמים אין קשר לנאמר, צילום: David Cohen,Flash90

סקר מקיף שערך השבוע מכון דיירקט פולס עבור תנועת רגבים, בהשתתפות 512 לוחמי מילואים מכל קשת החברה הישראלית ששרתו במהלך מלחמת חרבות ברזל, בדק את עמדותיהם לגבי סוגיות שונות בחברה הישראלית ומביא לראשונה לידי ביטוי את קולם האותנטי של המילואימניקים.

אל מול הפגנות ולחץ כבד מצד חלקים בחברה הישראלית בנוגע למשא ומתן עם החמאס, התבקשו המשתתפים בסקר להביע את עמדתם לגבי "עסקה עכשיו" הכוללת שחרור מיידי בכל מחיר של החטופים ולגבי כניסה לרפיח והחמרת הלחץ הצבאי להכנעת חמאס, והתגובה נחרצת: 24% בלבד בעד עסקה, לעומת 72% נגד עסקה ובעד כניסה לרפיח.

פלסטינים ברפיח

פלסטינים ברפיח, צילום: Atia Mohammed,Flash90

90 אחוזים מתנגדים להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה

אחת הסוגיות הבוערות עימם מתמודדת מדינת ישראל ומשפיעה על יחסי החוץ שלה היא סוגיית הסיוע ההומניטרי לעזה. לשאלה מה עמדתך לגבי הכנסת משאיות סיוע, מציגים המילואימניקים קו ברור וחד: 9% בלבד תומכים ברעיון, בעוד 90% מתנגדים לו, מתוכם 33% מוכנים במתווה שונה בו ניתן לוודא כי לא יגיעו לידי חמאס כלל.

פחות מ-20 אחוזים חושבים שחברי פורום המטכ"ל מייצגים את המרקם האנושי של צה"ל

לבדיקת מדד הייצוג, המשתתפים נשאלו האם חברי פורום מטכ"ל מייצגים את המרקם האנושי של לוחמי צהל, 18% בלבד השיבו באופן חיובי, לעומת יותר מפי 3 (58%) שהשיבו כי הוא אינו מייצג. בשאלה "האם חברי הקבינט מייצגים את המרקם האנושי של הלוחמים" הממצאים אף מובהקים יותר: 19% סוברים כי הוא מייצג לעומת כמעט פי 4 (68%) הטוענים כי הוא אינו מייצג את הלוחמים כלל.

"הגיע הזמן לשמוע את קולם האותנטי של לוחמי המילואים" אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, מי שבעצמו בצו 8 מהשביעי לאוקטובר, בתפקיד קצין מכלול אש בחטיבת הנגב. ''כל מי ששרת במילואים במלחמה, ביניהם כלל עובדי תנועת רגבים, הרגישו כי קולות הלוחמים בשטח, שונים ממה שמוצג בתקשורת. לקראת הימים הנוראים של מדינת ישראל, הגיע הזמן להשמיע את קולם של מי שבחרו לעצור את חייהם, להילחם ולסכן את נפשם. מי שנפצעו ואיבדו חברים. מי שנלחמים את המלחמה של כולנו. והנה לראשונה, המילואימניקים אומרים בעצמם מה הם חושבים. התוצאות לפניכם."