במשרד הביטחון קוראים לציבור: תנו קדימות למשפחות השכולות

במהלך יום הזיכרון יפקדו מאות אלפי אזרחים את בתי העלמין הצבאיים. במשרד הביטחון חוששים מצפיפות ודוחק וקוראים לציבור לתת קדימות למשפחות השכולות | מה אפשר לעשות? להגיע לבתי העלמין לאחר טקסי הזיכרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 08:22 ד באייר התשפד

במשרד הביטחון קוראים לציבור: תנו קדימות למשפחות השכולות
בית עלמין צבאי, לתת קדימות למשפחות, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייכנס הערב (א') בשעה 20:00 אז תישמע צפירת זיכרון שתפתח את אירועי הזיכרון. מחר צפויים להגיע לבתי העלמים ברחבי הארץ מאות אלפי אזרחים לטקסי הזיכרון וההתייחדות עם הנופלים ובהן גם בני המשפחות השכולות.

קדימות לבני המשפחות השכולות, לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון

בשל הצפי לכמות משתתפים גבוהה במיוחד בטקסים בבתי העלמין, משרד הביטחון קורא לציבור הרחב לתת קדימות לבני המשפחות השכולות, לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון. אזרחים שאינם נמנים על משפחת השכול מתבקשים לפקוד את בתי העלמין לאחר טקסי הזיכרון.

במשרד הביטחון אומרים כי יפעלו להבטיח את הגעתן הבטוחה של המשפחות השכולות לטקסים בבתי העלמין הצבאיים. במשרד מבקש מהציבור הרחב לכבד את בני המשפחות, לאפשר להן להתייחד עם קברי יקיריהן ולעקוב אחר הדיווחים בכלי התקשורת.

יום הזיכרון

יום הזיכרון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המיצג שיוקרן על הקריה ביום הזיכרון

אלומת זיכרון תואר מהערב על גג בניין משרד הביטחון, להנצחתם של חללי מערכות ישראל. בנוסף, המנחת בגג הבניין יואר בדגלי ישראל ובמילה "יזכור". על הבניין עצמו יוקרן נר זיכרון ענק ומספר חללי מערכות ישראל, כחלק מפרויקט ההנצחה המרכזי של משרד הביטחון להדלקת נר זיכרון באתר ההנצחה הממלכתי "יזכור".