מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל מרחיב את הפעולה במרכז הרצועה: כטב"ם חדר מלבנון ויורט סמוך לנהריה

הבוקר חדר כטב"ם של חיזבאללה לישראל ויורט סמוך לנהריה, אתמול נפצעו שלושה מפגיעה ישירה באשקלון | צה"ל מרחיב את הפעולה בשכונת זיתון וברפיח, דובר צה"ל בתדרוך לילי לתקשורת הזרה: "חשפנו ברפיח מנהרות תת-קרקעיות ומצבורי נשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 07:33 ד באייר התשפד

צה"ל מרחיב את הפעולה במרכז הרצועה: כטב"ם חדר מלבנון ויורט סמוך לנהריה
פעילות הכוחות בשכונת זייתון, צילום: דובר צה"ל

לאחר הפתיחה במקביל של מבצעים במרכז הרצועה בשכונת זיתון ובמזרח רפיח, דובר צה"ל הודיע הלילה (א') בהצהרה לתקשורת הזרה כי צה"ל ממשיך במבצע המדויק שלו נגד חמאס ברפיח. בתוך כך נמשך גם המבצע במרכז הרצועה בשכונת זיתון. הבוקר נשמעו אזעקות בעיר נהריה וכטב"ם נפץ של חיזבאללה שהצליח לחדור לישראל יורט במרחב העיר, אתמול נפצעו שלושה בני אדם מפגיעה ישירה של רקטה באשקלון.

כוחות צה"ל ברצועה

כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

צה"ל מרחיב את הפעילות ברפיח: "קוראים לאוכלוסייה לעזוב"

בהצהרה לתקשורת הזרה אמר דובר צה"ל כי "צה"ל ממשיך במבצע המדויק שלו נגד חמאס ברפיח. כחלק מהמאמצים שלנו להביס את ארגון הטרור ולהשיב את החטופים". הגרי הוסיף כי המבצע נשאר מצומצם ומתמקד בפעולות טקטיות וכי צה"ל נמנע מפעילות באזורים אזרחיים צפופים. במבצע חוסלו עשרות מחבלים ונחשפו מנהרות תת-קרקעיות ומצבורי נשק. "אנחנו מפצירים באזרחים להתפנות זמנית לאזורים הומניטריים מאזורי הלחימה שחמאס מציב אותם בהם" אמר דובר צה"ל הגרי.

הכוחות בעזה

הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל מרחיב את הפעולה במרכז הרצועה

במקביל, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך בלחימה במבצע במרחב זיתון בהובלת אוגדה 99. במסגרת המבצע השמידו הכוחות תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם קלאצ'ניקובים, ווסטים ורימונים. בתקיפות נוספות, הכוחות בשטח זיהו מספר מחבלים אשר היוו איום על הכוחות. כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף מכלול האש החטיבתי חיסל אותם. בנוסף, חיסלו מחבל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי שפעל במתקפת ה-7 באוקטובר.