פגיעה ישירה בבית בגליל, 15 לוחמים נפלו ברצועה

לוחם שריון נהרג מפגיעת נ"ט בעזה | שני טילים מלבנון נפלו בשטחם, טיל נוסף פגע בבית באביבים | לאחר האזעקות בצפון, צה"ל תקף בלבנון | צה"ל תקף 200 מטרות בעזה, כלי טיס חיסל שבעה מחבלים בג'באליא, סיירת גבעתי פועלת בעומק חאן יונס

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 09:20 יב בטבת התשפד | עודכן בתאריך 24/12/23 18:23

פגיעה ישירה בבית בגליל, 15 לוחמים נפלו ברצועה
המלחמה הקרקעית בעזה, צילום: Flash90,Flash90

18:15 | צה"ל התיר הערב (א') לפרסום את שמו של לוחם נוסף שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה: רס"ן (מיל׳) אריה ריין, בן 39 ממשמרות, שירת כקצין שריון בגדוד 79, חטיבת המחץ (14). ריין, נהרג מפגיעת טיל נ"ט בצפון הרצועה, במותו מספר החללים מאז החלו הקרבות ברצועת עזה עלה ל-154.

אריה ריין

אריה ריין, צילום: דובר צה"ל

11:45 | הותר לפרסום כי סמ"ר רואי אליאס (Roy Elias), בן 21, מצופר, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת "סער מגולן" (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

רועי אליאס ז"ל

רועי אליאס ז"ל, צילום: דובר צה"ל

הגזרה הצפונית בוערת

15:40 | אזעקות נשמעו באזור הצהריים באזור קריית גת, בעוצם וביד נתן. לא דווח על נפילות או נפגעים. מספר דקות קודם לכן טיל פגע פגיעה ישירה בבית במושב אביבים שבגליל העליון. בנוסף, שני שיגורים שכוונו לאזור נחתו בלבנון.

11:40 | צה"ל השלים גל תקיפות נרחב של שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מבנים צבאיים ועמדות שיגור. בנוסף זוהו מספר שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב קרן נפתלי, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

לוחמי הסיירת בחאן יונס

לוחמי הסיירת בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

11:30 - חטיבת גבעתי מעמיקה את התמרון בלב חאן יונס. השבוע, במהלך התקפה של לוחמי סיירת גבעתי, נתקלו הלוחמים בחמישה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וירו לעבר הכוחות, הלוחמים הסתערו על המחבלים וחיסלו אותם מטווח קרוב. מיד לאחר מכן, הכוחות זיהו ארבעה מחבלים נוספים שיצאו מתוך מבנה סמוך, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את המחבלים.

פעילות סיירת גבעתי בחאן יונס

פעילות סיירת גבעתי בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

9:00 - במהלך היממה האחרונה חיל האוויר, כוחות האוגדות המתמרנות ולוחמי זרוע הים תקפו כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה. הלוחמים ממשיכים לנהל קרבות עזים עם מחבלים, להשמיד תשתיות טרור ולאתר אמצעי לחימה רבים.

בפעילות בצפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11), זיהו מספר מחבלים יוצאים ממבנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בו מוקמו אמצעי תצפית. הכוחות הכווינו כלי טיס ומסוק קרב של חיל האוויר שתקף את המבנה ואת המחבלים שחוסלו.

במהלך פעילות של צוות קרב חטיבתי 460 במרחב ג'באליא, הכווינו הכוחות כלי טיס של חיל האוויר ובשילוב ירי ארטילרי שביצעו לוחמי החטיבה, חוסלו שבעה מחבלים והושמדו ארבעה אמצעי תצפית של ארגון הטרור חמאס שפורסו במרחב.

פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

שמונה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות

6:00 - הבוקר הותר לפרסום שמם של שמונה לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום ומרכז רצועת עזה: סמ"ר דוד בוגדנובסקי בן 19, מחיפה, סמ"ר אוראל בשן בן 20, מחיפה, סמ"ר גל הרשקו בן 20, מיפתח, סמ"ר איתמר שמן בן 21, מלפיד, רס"ר (מיל׳) נדב יששכר פרחי בן 30, מהרצליה, רס"ר (מיל׳) אליהו מאיר אוחנה בן 28, מחיפה, רס"ל (מיל׳) אליסף שושן בן 23, מירושלים, רס"ל (מיל׳) אוהד אשור בן 23, מכפר יונה.

בקרב בו נפלו הלוחמים מעוצבת 'סער מגולן' (7), נפצעו שני לוחמים נוספים באורח קשה. בנוסף, בקרב בו נפלו הלוחמים מגדוד 6646, נפצעו שלושה לוחמים נוספים באורח קשה. כמו כן, בקרב בו נפלו הלוחמים מגדוד 7810, נפצע לוחם במילואים באורח קשה.

אוהד אשור, אליסף שושן, אליהו מאיר אוחנה, נדב יששכר פרחי, איתמר שמן, גל הרשקו, אוראל בשן, דוד בוגדנובסקי זכרונם לברכה

אוהד אשור, אליסף שושן, אליהו מאיר אוחנה, נדב יששכר פרחי, איתמר שמן, גל הרשקו, אוראל בשן, דוד בוגדנובסקי זכרונם לברכה, צילום: דובר צה"ל

גלנט וגנץ ללוחמים בבית חאנון: "אני בטוח שסינוואר יושב בבונקר שלו ורואה טלוויזיה"

שר הביטחון גלנט והשר גנץ קיימו הערכת מצב בעיירה בית חאנון בצפון רצועת עזה, גלנט אמר ללוחמים: "כל בית שיורים ממנו וכל מקום שהיה בו טרור צריך להוריד, על מנת שתושבי שדרות שנמצאים כאן מאחוריכם, ובגזרות אחרות, יוכלו לחזור הביתה בשקט ולדעת שאין תשתית מאיימת" הוא הוסיף: "אני בטוח שסינוואר יושב בבונקר שלו ורואה טלוויזיה, אז הוא גם רואה איך נראית בית חאנון, ושג'אעיה. וזה נכון גם למג"ד מהחמאס שנלחם עכשיו נגד הכוחות שלנו בח'אן יונס".

"תשמרו על עצמכם" הוסיף גלנט והתבטא גם בנוגע לתנאי המילואימניקים: "כל חברי הקבינט מאוחדים במתן גיבוי וסיוע לאנשי המילואים, זה יבוא לידי ביטוי בקרוב, גם בצד הכלכלי וגם בדברים נוספים. כי בסופו של עניין, אם היו כאלה שהיה להם שאלות לפני חודשיים-שלושה אם צריך מערך מילואים כזה גדול, אני חושב שהיום אין להם שאלות, בשום מקום במדינה".

גלנט עם הלוחמים בעזה

גלנט וגנץ עם הלוחמים בעזה צילום: אלעד מלכה

נתניהו שוחח עם ביידן: "ישראל תמשיך במלחמה עד להשלמת כל מטרותיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שבת) עם נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן והביע את הערכתו על עמידתה של ארה"ב במועצת הביטחון. נתניהו הבהיר שישראל תמשיך במלחמה עד להשלמת כל מטרותיה, על אף הרמיזות בזמן האחרון מצד ארצות הברית כי ישראל צריכה לשאוף לסיום המלחמה בקרוב.