גורם ביטחוני מאשר: 20 אלף נהרגו ברצועה - רובם מחבלים

למרות שהדיווחים בחמאס מדבירם על פחות מעשרת אלפים הרוגים, גורם ביטחוני מסביר כי בכל תקיפת מנהרה נהרגים 50-100 איש כך שהמספר גבוה יותר בהרבה | גלנט: "כוחות צה"ל פועלים מצפון ומדרום ולמעשה נכנסו לתוך השטחים הבנויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 08:23 כא בחשון התשפד

גורם ביטחוני מאשר: 20 אלף נהרגו ברצועה - רובם מחבלים
הכניסה הקרקעית לעזה, צילום: דובר צה"ל

גורם ביטחוני בכיר אישר אמש (מוצאי שבת) כי מתחילת המלחמה נהרגו מתקיפות צה"ל ברצועת עזה 20 אלף בני אדם - רובם מחבלים, כך צוטט ב-ynet. לפי הדיווח, בחמאס דיווחו על פחות מעשרת אלפים הרוגים, אך לטענת הגורם המספר אינו נכון.

"רק כשהם ירגישו את החרב על הצוואר הם יציעו עסקה"

בנוסף, אומר הגורם כי בחמאס טוענים שיותר מחצי מההרוגים הם נשים וילדים - נתון מומצא. לפי הדיווח, מאות נהרגו בקריסת מנהרות ברצועה. "רק כשהם ירגישו את החרב על הצוואר הם יציעו עסקה לשחרור החטופים, כדי להציל את עורם", אמר הגורם.

פיר המנהרה שנחשף

פיר מנהרה שנחשף בעזה | צילום: דובר צה"ל

לפי הגורם, בכל אחת ממתקפות צה"ל על אחת ממנהרות הטרור ברצועה נהרגים בין 50 ל-100 בני אדם, ולנוכח מאות התקיפות מאז תחילת המלחמה, ישנן אפילו הערכות למספרי הרוגים גדולים יותר מ-20 אלף. הגורם הביטחוני ציין כי "במצטבר, יש אלפי מחבלים בין ההריסות. משרד הבריאות הפלסטיני מדבר על כ-10 אלף, אבל מתייחס רק לגופות שהוא יודע עליהן".

גלנט: "כוחות צה"ל פועלים מצפון ומדרום ולמעשה נכנסו לתוך השטחים הבנויים"

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר אמש בהצהרה לתקשורת כי כיתור עזה הושלם וכי במהלך השבת התנהלו קרבות קשים בתוך הרצועה: "כוחות צה"ל פועלים מצפון ומדרום ולמעשה נכנסו לתוך השטחים הבנויים", אמר. "הם נלחמים כנגד מחבלים שנמצאים במפקדות, מנהרות. הם משמידים תשתיות, חדרי קשר, בונקרים ומנהרות תת קרקעיות. הם מפעילים את מלוא העוצמה של צה"ל".