ללא

רב המועצה האזורית משגב

  • שנת אבל

    אני בשנת אבל על אבי ז"ל האם מותר ללכת לצימר או לבית מלון תודה

    הרב עוזיאל אליהו

    19/05/13 13:54

  • תיקשור עם נפטרים

    אמה של חברתי נפטרה לפני כשנה וחצי. מאחר והאם פוקדת אותה תדירות בחלומותיה, שוקלת חברתי ללכת למתקשרת כדי לברר את פשר הדברים שמוסרת לה אמה בחלומות ואשר מטרידים אותה מאד, שמא אין אמה מוצאת מנוחה או שלווה. יש להדגיש אין המדובר בסיאנס. האם יש איסור הלכתי לבצע את פגישת התיקשור? כיוון שאמה היתה שומרת מצוות אין חברתי רוצה לגרום לה צער כלשהו אם תעשה מעשה אסור.

    הרב עוזיאל אליהו

    19/05/13 13:43

  • מה זה דברי קבלה?

    ב"ה שלום רב במושג: "דברי קבלה", האם הכוונה להלכות ומנהגים שחז"ל תקנו לפי הנביאים והכתובים (כמו חג פורים לדוג'), או שהכוונה לתורה שמשה קיבל בהר סיני מהקב"ה והעביר בחז"ל ובעצם חז"ל קיבלו זאת מהדורות שלפניהם? תודה רבה

    הרב עוזיאל אליהו

    19/05/13 13:41

  • ברכות

    האם בימות הקיץ לברך על ברקים ורעמים ?

    הרב עוזיאל אליהו

    16/05/13 11:25

  • חלום

    שלום כבוד הרב! חלמתי חלום שמשהי שאני מכירה חולה בסרטן השד, משהי שאין לי קשר איתה כבר שנים, ורציתי לדעת האם יכול להיות חס ושלום שיש מן האמת בחלום ועלי להזהיר אותה שתיבדק, או שאני יכולה להסיר דאגה מלבי, הלוא חלומות שוא ידברו?

    הרב עוזיאל אליהו

    16/05/13 09:47

  • שאלות על מגילת רות

    ב"ה שלום רב. אני לומדת כעת את מגילת רות עם רש"י ויש לי כמה שאלות. תודה רבה: 1. מי הייתה אשת בועז לפני שנישא לרות? (שקבר אותה כשרות וענמי חזרו לבית לחם). 2.פרק א': פס' י"ט "וַתֵּלַכְנָה שְׁתֵּיהֶם" שתיהם ולא שתיהן?! האם ח"ו יש טעות דקדוקית לשונית בתנ"ך? 3. פרק ב':פס' ה' "וַיֹּ֤אמֶר בֹּ֨עַז֙ לְנַֽעֲר֔וֹ הַנִּצָּ֖ב עַל־הַקּֽוֹצְרִ֑ים לְמִ֖י הַנַּֽעֲרָ֥ה הַזֹּֽאת" רש"י: (ה) למי הנערה הזאת - וכי דרכו של בועז לשאול בנשים? אלא דברי צניעות וחכמה ראה בה. שתי שבלים לקטה, שלשה אינה לקטה. והיתה מלקטת, עומדות - מעומד, ושוכבות - מיושב. כדי שלא תשחה: מה הכוונה במשפט האחרון? עומדות מעומד ושוכבות מיושב? 4. איך יתכן שרות ובועז לא שמרו נגיעה? זה אולי מצחיק שאני שואלת את זה, אבל אומרים שהאבות והצדיקים קיימו את כל התורה עוד מלפני שעמ"י קיבלו אותה כי התורה נטועה עמוק בליבותינו ואצל הצדיקים והאבות זה התממש בפועל, אז איך יתכן שרות (בפרק ג') באה ושכבה לידו והוא נגע בה ואז הכיר שזאת אישה? אמנם הוא לא בא עליה ויש פירוש ל"חי ה'" שנשבע ליצרו שלא יבוא עליה אלא ע"י נישואין, אבל עדיין לגעת באישה זה איסור חמור מאד... ? 5. נעמי אמרה לרות לרדת לגורן וכו' ולא אמרה לרות להציע לבועז להתחתן איתה. איך רות הבינה את זה לבד מתוך דברי נעמי? או שאמרה לה זאת ישירות ופשוט לא כתבו לנו את זה? 6. האם יודעים מי היה הגואל שלא רצה לגאול את רות? 7.שמואל הנביא כתב את המגילה אבל המגילה היא בימי שפוט השופטים בכלל?! האם שמואל חי כבר מאז? 8. "ויהי בימי" - לשון צער. אבל בסוף המגילה מסתיימת בשמחה גדולה וגם זה לא כמו "ויהי בימי אחשורוש" שזה צער על הגזירה העומדת מעל לעם היהודי ובסוף הכל מתהפך לטובה, אלא בכל המגילה אין אסונות גדולים (נעמי נשארת לבדה ואז היא באה לבית לחם ואין לה שם שוב אסונות... לכאורה הצער הוא רק בסיפור מותם של בעלה ובניה) ? * אני מקווה שזה בסדר שאני שואלת פה. אם לא, אז בבקשה שהרב לא יענה אלא אחפש לבד את התשובות (אבל חלק חיפשתי ולא מצאתי תשובה). תודה רבה חג שמח

    הרב עוזיאל אליהו

    15/05/13 23:12

  • ברכה על מים

    ב"ה שלום רב. אם אני שותה מים ואחרי 10 דק' שוב הולכת למקרר בשביל לשתות- עליי לברך שוב? ומה במקרה שבו בפעם הראשונה שתיתי פחות משיעור ברכה אחרונה? 2 השתיות מצטרפות? תודה

    הרב עוזיאל אליהו

    15/05/13 22:38

  • נדר - זרע לבטלה

    שלום כבוד הרב. לפני שבוע בערך כבר היה נמאס לי להוציא זרע לבטלה, וגם הייתי צריך את העזרה של ה' במשהו. אז פשוט נדרתי שאם כך וכך יקרה אני לא יוצא זרע לבטלה יותר. האם זה נחשב לנדר למרות שכבר כולם מחוייבים לא להוציא זרע לבטלה? ושאלה אחרונה, אם אני מוציא זרע לבטלה האם אני עובר עבירה כפולה עכשיו בגלל הנדר? תודה רבה כבוד הרב וחג שמח.

    הרב עוזיאל אליהו

    15/05/13 22:35

  • בעיה עם בשר וחלב

    ב"ה שלום רב. לקראת שבועות אנו מכינים בבית עוגות חלביות גם. כעת ראיתי שאמי המיסה את השוקולד החלבי בסיר שאני זוכרת שבשירות לאומי (שנה שעברה) השתמשתי בו למרק עוף. אמי אמרה שזה לא אותו סיר אבל אני בטוחה כמעט שכן, כי כשאמרתי לה את זה היא אמרה: "מה? זה של פסח בכלל. לא השתמשנו בו בפסח כי הוא קטן וכו'". אין לנו כל כך המון סירים בבית... . מה לעשות? אנו נחשבים משפחה דתית לאומית אבל לא הכל כמו שצריך... . קצת מעצבן, כאילו מה הבעי לקנות סיר חדש (על להטביל אותו אין מה לדבר, זה ברור...)? האם מותר לאכול מהעוגה הזאת שתקבל שוקולד מומס זה?! האם מותר לאכול מפני השלום, כדי לא להעליב את אמי ואח"כ לא לאכול עוד? (נראה לי זה מה שאעשה). האם מותר לסמוך על הספק הקלוש שזה לא אותו סיר? תודה רבה בבקשה לא לפרסם באתרכם, יש המון פרטים אישיים מזהים!

    הרב עוזיאל אליהו

    14/05/13 17:50

  • נידה

    שלום, באחד ימי שבעת הנקיים ביצעתי בדיקה לאחר השקיעה (30/45 דקות לאחר השקיעה). האם צריך להמתין עוד יום או שיום זה נספר במניין ימי שבעת הנקיים? תודה וחג שמח

    הרב עוזיאל אליהו

    14/05/13 14:48

  • מצוות

    בס"ד שמרתי על קדושת הברית במשך שנה וחצי והשבוע נפלתי לצערי שוב בתקופה ששמרתי, היו לי חמש נסיונות מממממממממשששששששש קשים וברוך ה' עמדתי בהם האם הם אבדו לי? כי נפלתי שוב

    הרב עוזיאל אליהו

    14/05/13 11:45

  • תפילה בשבועות

    כבוד הרב שלום! אצלנו בבית הכנסת הודיעו שהתפילה בשבועות בבוקר לאחר הלימוד בעז'ה תיהיה ב4:25 אבל הנץ הוא רק בעשרים לשש מה שבערך יצא כנראה שעמידה תצא עשרים דק' לפני הנץ. מה לעשות?? עוד שאלה לענין שבת מה נוהגים הספרדים לענין צחצוח שיניים במשחת שיניים תודה רבה וחג שמח

    הרב עוזיאל אליהו

    14/05/13 11:40

  • אמירת ברכות

    שלום רב כבוד הרב. שאלתי אלייך היא: כאשר מברכים על האוכל, או כשאומרים את ברכות התפילין או כל ברכה שהיא במהלך חיינו, מהי רמת הקול שצריך לברך בה? ממה שאני רואה, אנשים מברכים לרוב בלחש ואני תוהה: הברכה הרי מופנה כלפי ה', ולה' אני הרי מניח, לא משנה אם אומרים את הברכה או לוחשים אותה, או שאפילו אם אומרים אותה בלב, שהרי ה' הוא כל יכול וקורא מחשבות, אז מה זה משנה אם קוראים הברכה בלב או בלחש? תודה רבה!

    הרב עוזיאל אליהו

    14/05/13 11:38

  • שם הילד

    שלום רב, אנו מתלבטים לגבי השם לבננו, שאמור להיוולד בעז"ה בקרוב מאד- יונתן או יהונתן. מה המשמעויות של שני השמות, מה מקור ההבדל בשם והאם יש המלצה מה עדיף? תודה רבה, אלי

    הרב עוזיאל אליהו

    14/05/13 07:59

  • תנורו של עכנאי וחטא בשגגה

    שלום וברכה! "ואם כל עדת בני ישראל ישגו ונעלם הדבר מעייני הקהל ועשו אחת מכל מצות ה' אשר לא תעשינה:" (ויקרא ד' 13) "ונודע הדבר" איך יודע הדבר אם כן? אם חטאו כל העדה ואיש לא ידע טעם החטא, ונאמר מת איש וחטאו עליו כפי שודאי קרה במלכים ב' לפני ששפן מצא את ספר הברית בבית המקדש שוב- מה אז? אז גם היה ביכולתם לטהר הבית ולהקריב חטאת, מה על היום? עכשיו נניח חלילה כי אנחנו חוטאים במשהו מבלי לדעת זה זמן רב. נאמר וחס ושלום והיה מקרה שחטאו כל עדת בני ישראל שלנו ולא נודע הדבר- עד שיבוא תשבי ויתרץ קושיות מה נעשה? איך נדע שאנו הולכים בדרך ישרה כשביהדות כל כך הרבה זרמים והלכות, שאולי אחד מכל אלו לא נכון? אפשר למצוא מענה לכך איכשהו בעזרת הפסוק "אחרי רבים להטות" כפי שמובא לנו במדרש תנורו של עכנאי... אבל אז הסתכלתי היכן שנאמר אותו "אחרי רבים להטות" (פרשת משפטים; שמות כ"ג נדמה לי). שוב יש לנו מקרה של "ישגו ונעלם הדבר". 'אם אתה רואה כי דעת הרוב מביאה לידי החלטה שיש לך ספק לגבי טיבה אל תגרר להסכים לה'- ואולי חוסר ההסכמה נכון וכל הכלל ישגו ולא יהיה נודע הדבר? איך יתכן כי הקדוש ברוך הוא אמר במדרש זה "נצחוני בני" אם התורה קדושה ופסקו של רבי אליעזר הוא הנכון? בתודה רבה, המשך שנה טובה וברכת ד'

    הרב עוזיאל אליהו

    10/05/13 14:55

  • אוכל בחג השבועות

    שלום רציתי לדעת אם זה בסדר לאכול ארוחה חלבית בערב החג שבועות. או שזה ממש לא משנה. תודה

    הרב עוזיאל אליהו

    09/05/13 15:40