ללא

מושב גיתית

  • כשרות

    שלום רב! אם יש חשש שחרק קטן מאוד נפל למדיח ולא מוצאים אותו (לא ידוע אם הוא שם או לא) האם יש לחשוש לכלים שנשטפו בו? או שאפשר לסמוך על זה שהחרק יתמוסס בזמן השטיפה במים החמים? כמו כן אם יש חשש שחר קטן מאוד נפל לתבשיל חם ואי אפשר להוציא אותו האם נאסר התבשיל?

    הרב אבנר פורת

    14/07/16 07:39

  • חנוכת הבית

    שלום לכבוד הרב! אני ובעלי התחתנו לפני כמה שבועות ונכנסנו באותו זמן גם לדירה. שמענו שיש מנהג טוב לעשות טקס חנוכת הבית עם סעודת מצווה וקטע שאומרים בסוף. רצינו לשאול האם אנחנו יכולים עדיין לקיים טקס זה? ומה צריך לעשות בטקס? תודה רבה

    הרב אבנר פורת

    13/07/16 22:28

  • אוכל לא כשר- צריך להקיא?

    שלום. כבוד הרב, רציתי לשאול- האם צריך להקיא אם אוכלים בטעות אוכל לא כשר? (לדוגמא, היה חרק בתפוח ובלעתי בלי לשים לב, או בשר לא כשר וכו) ואם בטעות אכלתי חלב ישר אחרי בשר? תודה רבה.

    הרב אבנר פורת

    13/07/16 08:09

  • צרעת

    האם כהן יכול לקבל צרעת, או שכמו אהרון הכהן הוא מקבל וזה נעלם מייד משום כבוד כהונה?

    הרב אבנר פורת

    13/07/16 08:05

  • תיקון חצות לעומת סליחות

    ****** אבי 12/07, שאלה 418 ****** שלום כבוד הרב, אקדים בכמה הלכות מילקוט יוסף קיצור שולחן ערוך לפני שאשאל השאלה. ד: אל יחשוב האדם על השינה שכל מה שתהיה בריבוי, יש בה תועלת לגוף, שהרי הסכימו הרופאים המובהקים שלא ישן אדם פחות משש שעות, ולא יותר משמונה שעות. נג: עדיף יותר לומר תיקון חצות, אף שיתכן שעל ידי שיתעכב וישאר ער עד חצות לילה לא יוכל להשכים לתפלת ותיקין. וכל שכן שבחודש אלול יש להעדיף תיקון חצות על אמירת הסליחות, כאשר אין לו אפשרות לומר את שניהם. להלן שאלתי. בחודש אלול, נניח שאם אומר תיקון חצות, אצטרך לישון פחות מ6 שעות כדי להתעורר לסליחות. האם עלי להתאמץ לישון פחות מ 6 שעות כדי לומר הסליחות למרות שבסעיף ד' לעיל כתוב לישון בין 6-8 שעות. או שעלי לסמוך על סעיף נג, שאם יש התנגשות בין תיקון חצות לסליחות, אז לבחור בתיקון חצות ולא לעשות מאמץ מיוחד לקום לסליחות. כי הרי ברור הוא שאפשר לעשות מאמץ לקום לסליחות מוקדם אבל אהיה מאוד עייף ולא מרוכז. במיוחד שזה נמשך כמה שבועות. תודה,

    הרב אבנר פורת

    13/07/16 08:00

  • טוסטר אובן

    שלום לכבוד הרב! אני ובעלי קנינו טוסטר אובן, רצינו לשאול איך נוהגים בטוסטר לגבי חלבי ובשרי ? אנחנו נוהגים לשיטת מרן הבית יוסף תודה

    הרב אבנר פורת

    13/07/16 07:51

  • מעבר דירה

    שלום כבוד הרבבשעה טובה קיבלנו את דירתנו החדשה שרכשנו לפניי 3 שנים. קיבלנו אותה כבר לפניי כמה חודשים ורק עכשיו מסיימים עם השיפוצים וקנייה של הדברים החשובים. רציתי לדעת האם יש בעיה כלשהי לעבור דירה ולקנות דברים לבית בתקופת בין המצרים. תודה

    הרב אבנר פורת

    13/07/16 07:45

  • רוח הקודש

    שלום, עניין אותי אז רציתי לשאול עם לרב עובדיה היה רוח הקודש ?? כי הוא היה גדול מאוד בתורה אז רציתי עם זה קשור וכמות התורה שאתה לומד ??

    הרב אבנר פורת

    12/07/16 23:35

  • כיסוי ראש לנשים נשואות

    שלום כבוד הרב! ברוך ה' התחתנתי,ובחוץ אני מקפידה על כיסוי ראש אבל בבית כשאני לבד או כשבעלי נמצא אני מורידה את הכיסוי ראש. האם מותר לבעלי לברך בפני כאשר אני בלי כיסוי ראש? והאם מותר לי לברך או להתפלל כך? ומה לגבי קריאת שמע בלילה. אשמח לדעת את פרוט ההלכות האלו. תודה רבה!

    הרב אבנר פורת

    12/07/16 11:28

  • יחסי אישות

    שלום רב, ראשית, מפאת הצניעות מבקשת מאוד לא לפרסם את השאלה ברבים.. התחתנו לפני כשנה.. בעלי חוזר בתשובה, כעת דתי לכל דבר, מתקדם יום יום בתורה ובמצוות.. אך בנוגע ליחסי אישות אני לא שלמה על זה. אנחנו אומנם שומרים נידה ב״ה, אך דברים מסויימים כמו נישוק באותו מקום/ קיום יחסים ביום (כשהחדר מוחשך כמה שאפשר-זה עדיין לא חושך מוחלט של לילה, אבל חשוך כך שהייתי מדליקה את האור אם הייתי נכנסת אליו סתם כך). שני הדברים האלו מפריעים לי כי אני שמעתי שיש עם זה בעייתיות.... צריכה לדעת אם זה באמת אסור ולא מקובל או שבשביל שיספק יצרו וע״מ שיחבב את מצוות - אפשרי. סליחה על הפתיחות ותודה רבה על העזרה.

    הרב אבנר פורת

    12/07/16 11:16

  • כשרות

    האם מותר לאכול לחם בחוץ לארץ?

    הרב אבנר פורת

    12/07/16 07:35

  • קללת ה'

    יש לי בעיה קטנה בעקבות חוסר אמונה בילדותי.. מי שקילל את השם איך הוא יכול לחזור בתשובה על זה? ומה זה לקלל את השם? מה צריך להגיד כדי שזה ייחשב קיללתי את ה'?

    הרב אבנר פורת

    12/07/16 07:28

  • אם אחד דילג כלום

    ****** אבי 10/07, שאלה 414 ****** שלום כבוד הרב, נאמר: קריאתינו בפרשת התמיד כוונתינו שתהיה קריאה זו במקום ההקרבה ממש, אבל בהקטרת הקטורת אין אנחנו מבקשים בפינו שתהיה קריאתנו במקום ההקטרה, שהרי אם חיסר אחת מכל סממניה חייב מיתה, ואנו חושבים כך רק בלב, וכוונת הלב אינה גלויה אלא להשי''ת לבדו, והוא יתברך לא יקפיד אם אחד דילג כלום. [ילקוט יוסף מהדורת תשס''ד, הל' השכמת הבוקר עמוד קלג]. להלן שאלתי. לא הבנתי את סוף המשפט מדוע הוא יתברך לא יקפיד? ומה הכוונה בלשון ""אם אחד דילג כלום""? תודה, אבי

    הרב אבנר פורת

    12/07/16 07:21

  • הלכה

    שלום כבוד הרב, רציתי לשאול כמה שאלות: א. האם מותר לחתן ולכלה בערב החתונה לאחר החופה להצטלם יחד תוך כדי מגע אחד בשנייה? ב. האם ישנו איסור להציע נישואים עם טבעת וכריעת ברך? ג. האם ישנה חובה לעשות הפרדה גם בישיבה בחתונה ולא רק בריקודים על אף התנגדותם הקלה של ההורים? ד. האם מותר להחזיק סמארטפון בעל חסימה של נטספרק בדרגת הסינון הגבוהה ביותר? תודה רבה, אשריכם על עבודת הקודש שאתם עושים. אבקש לא לפרסם את שמי, תודה.

    הרב אבנר פורת

    11/07/16 19:00

  • פיטום הקטורת על קלף

    ****** אבי 10/07, שאלה 415 ****** שלום כבוד הרב, נאמר: יש נוהגים לכתוב פרשת פיטום הקטורת והברייתא שלה על קלף או גויל בכתב אשורי, כמו בספר תורה, וקוראים בה בכל יום, והיא סגולה לפרנסה. אולם לכתחלה אין לכתוב פרשת הקטורת על קלף בפני עצמו, ורק אם עברו וכתבו זאת על קלף, מותר לקרוא בזה. וכן מותר לכתוב פרשת הקטורת כל ג' תיבות בשורה אחת. [ילקו''י הל' השכמת הבוקר עמ' קלח. ושם בהערה דחה דברי כמה ממחברי הזמן שכתבו להקל לכתוב פרשת הקטורת על קלף]. להלן שאלתי. מה הכוונה ""ורק אם עברו וכתבו זאת על קלף, מותר לקרוא בזה"" . האם הכוונה שלמרות שעברו על האיסור לכתוב את פרשת הקטורת על קלף, בדיעבד מותר לקרוא מזה (אף אם היא לא כתובה בשורה חדשה כל ג' תיבות כפי שמתאפשר בהמשך ההלכה?) תודה, אבי

    הרב אבנר פורת

    11/07/16 18:43

  • אמירת קורבנות

    ****** אבי 10/07, שאלה 413 ****** שלום כבוד הרב, בקיצור שולחן ערוך ילקוט יוסף נאמר: לד) לכתחלה יש לומר את פרשת העקדה והתמיד וכו' קודם ברוך שאמר, שלא להפך סדר העולמות. וכשהצבור ממהרים בתפלתם, נכון שיקדים ויתפלל במיתון על הסדר, כדי שלא לבלוע תיבות ואותיות, וכן אמרו דרך רמז, צוהר תעשה לתיבה, שכל תיבה שבתפלה תהיה מאירה כצהרים, וכאילו מונה מרגליות. ורק אם איחר לבוא לביהכ''נ כשאין ברירה ידלג את הקרבנות, ויאמרם אחר התפלה, [ויש להעדיף לדלגם לצורך תפלה בצבור]. ומכל מקום אם אפשר ישתדל לומר לפחות חלק מהקרבנות. אך יזהר שלא לאמרם באמצע החזרה, כי צריך להקשיב לחזרה ולענות אמן אחר הברכות. [שארית יוסף ח''א עמוד יב. ילקו''י הל' השכמת הבוקר מהדורת תשס''ד, עמוד קכט]. להלן שאלותיי. 1. שכתוב ""ויאמרם אחר התפלה"" האם הכוונה אחר תפילת 18, ואז יאבד סנכרון עם הקהל. או אחרי עלינו לשבח שכולם סיימו התפילה? 2. בהקשר שכתוב ""ומכל מקום אם אפשר ישתדל לומר לפחות חלק מהקרבנות."" האם מותר להפסיק קורבנות באמצע? ואז בעצם להשלים לאחר מכן (בזמן שענית בשאלה 1) 3. שאומרים לדלג על הקורבנות לצורך תפילה בצבור, האם הכוונה שלא יספיק עד חזרת הש""ץ או שלא יספיק עד תפילת הלחש? 4. אם איחר לבוא לביהכ''נ ויש לו זמן לקורבנות עד תפלת הצבור, האם יאמרם וידלג על העקדה ועל הזמרות? תודה, אבי

    הרב אבנר פורת

    11/07/16 18:41