• מה הקשר ?

    אנשי הכנסת הגדולה קבעו נוסח מקובל ואחיד לתפילה. מה משמעות הנוסח המקובל כפי שאנו מכירים אותו? כמו כן, חז"ל מצאו קשר בין קורבן ותפילה: "ונשלמה פרים שפתינו". התפילה כתחליף לקורבן- כיצד? מדוע ראו לנכון לשלב בתפילה את סדר הקורבנות?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • (לא) משחקים בתפילה

    ואולי דווקה כן ...:-)

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • תהילה לדוד

    ספר תהלים הוא הספר שליוה את עם ישראל בכל התקופות. דוד המלך, עליו השלום, אמר מזמורי תהלים בשעת צרה כשהיה נודד במדבריות מפני הרדיפות, ובשעת שמחה כשזכה לימים של אורה ועל ידי כך להתקרבות השכינה. מדוע הפך ספר תהלים לספר התפילות של עם ישראל? מה כולל בתוכו ספר תהלים? בנוסף לכך, חלק גדול מהתפילה המנוסחת שלנו לקוח מתוך מזמורי התהלים.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • בשם כל ישראל -אחדות ישראל בתפילה

    (פעולה לשבטים מעלות - הרא"ה) מבוא: מהן מעלותיה של תפילה בציבור? מדוע יש דגש על תפילה דווקא במניין? בתפילה אנו עוסקים בנושאים הקשורים לכלל ישראל: בנין הארץ והמקדש, גאולה, בנית ירושלים, קיבוץ גלויות ועוד. בפעולה זו ננסה לעמוד על משמעות הדברים.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • עבודה שבלב

    (פעולה לשבטים מעלות - הרא"ה) מבוא: מדוע התפילה היא דבר קובע ומוגדר? שלוש פעמים ביום, נוסח אחיד, הלכות קבועות. מה החשיבות שביצירת מסגרת קבועה לתפילה? לשם מה כל הסדר הזה?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • משהו משלי

    (לשבטים מעפילים - הרא"ה. אפשרי גם לחבריא ב') מבוא: לתפילה מסגרת קבועה וברורה: זמנים, נוסח והלכות. למה אין באפשרותנו ליצור לעצמנו תפילה אישית? מה רע בתפילה ספונטאנית משלנו שתבטא את כל מה שאנחנו חשים? המחשבה כי בתפילה אין לי ביטוי אישי וכי הכל נכפה עלי, היא מוטעת. ההפך הוא הנכון. בכל תפילה עלינו לחדש דבר משלנו. הנוסח הקבוע הוא מסגרת ועלינו ליצוק לתוכו את הביטוי האישי שלנו.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • בבקשה...

    דף מקורות

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • סליחה, משהו שומע אותי?

    (פעולה למעלות ומעלה - בעקבות דף המקורות בבקשה) מבוא: מה קורה לנו כשאנו עומדים בתפילה ולא מקבלים את מבוקשינו ? מה צריכה להיות נקודת המוצא שלנו כשאנו מתפללים ומבקשים ? על דרישה, בקשה ותפילה בפעולה שלפניכם

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • אילו היה לי ...

    (פעולה בעקבות דף המקורות "בבקשה" וכהמשך לפעולה על חטיפת נחשון וקסמן הי"ד.) למדריך - כדאי לקרוא קודם כל את דף המקורות "בבקשה..." מבוא: מה היה קורה לנו אילו היינו מקבלים כל מה שעולה על ליבינו - ללא קשר אם מגיע לנו או לא ? איך היינו מרגישים ? מה קורה לילד קטן שרגיל לקבל כל מה שנותנים לו?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • ''...ועצת ה' היא תקום.''

    (פעולה שניתן להעביר בחבריא א' ובחבריא ב' ברמות שונות) מבוא: בפעולה הקודמת ראינו כי קשיים ומצבים חריגים בחיינו מניעים אותנו להתפלל. דוגמא לכך היא סיפור חטיפתו של נחשון וקסמן הי"ד. באמצעות פעולה זו אנו רוצים להדגיש שלוש נקודות עיקריות: 1. אין לנו כבני אדם את היכולת להבין את מהלכיו של הקב"ה. אנו מאמינים כי הקב"ה 'רואה' את המציאות בהיקף גדול יותר לעומת הראיה המצומצמת שלנו. שיקוליו הם ביחס של אב ובן. 2. מהות התפילה היא קרבת אלוקים. 3. כפועל יוצא של הנאמר לעיל, מחובתנו לדעת כי כל סיבת הצרה או החסר שהקב"ה מזמן לנו, זה אמצעי שנוכל להתפלל.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • אם קשה לפעמים היא הדרך

    כל אחד בודאי זוכר שעה קשה בה חש צורך להתפלל : בזמן מלחמה או כשמישהו חולה. מדוע דווקא מצבים אלה מעוררים בנו חשק לתפילה ? האם פנייתנו לה' היא רק כשאנו צריכים ממנו משהו ?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • בשיא הטבעיות

    מבוא: להתפלל. שלוש פעמים ביום להתפלל. האם תמיד אנו מרגישים צורך לעמוד בתפילה? אולי לא תמיד, אבל ישנם רגעים שבהחלט כן! מתי?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • חבריא ב' -מוערבות חברתית מגשימה ?

    רקע: כשאנו שומעים את המושגים האלו של מעורבות חברתית והגשמה אנו חשים במידה מסוימת איזשהו כאב בטן , משום שאלו מושגים שטרם למדנו להשתמש בהם היטב אך ליבנו אומר לנו שהם מתייחסים גם אלינו. השאלה שאנו נדרשים לברר היא איך ומתי או בעצם מהי הגשמה ומזה מעורבות מתוך "נושאים מוועידת היחוד והיחד "

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • עם הפנים לעם ישראל-להיות מספר 1 זה מחייב

    החניך יכיר את תפקידו של עם ישראל. החניך יבין שעליו ליטול חלק בתפקיד הלאומי. מתוך "נושאים מוועידת היחוד והיחד "

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • דמוקרטיה ויהדות

    מטרות: החניך יתלבט בשאלה האם יש סתירה בין דמוקרטיה ויהדות. החניך יעמיק את תפיסתו לגבי הקשרים בין דמוקרטיה ויהדות. מתוך ועידת היחוד והיחד

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • היום הראשון

    כללים והסברים בדבר היום הראשון לקייטנה, ומספר רעיונות להתחלה.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00