• בענייני ההגשמה - בנתיבי הגשמה

    מבוא: היכן חשוב להשקיע היום את מירב המאמצים! הגשמה? האם קיים סדר עדיפויות לאומי אחד או שאולי כל אחד צריך ללכת על פי נטיותיו וכישוריו למקום בו הוא חש שצריך לתקן...

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • עץ החיים - הגשמה מתוך תורה

    (מעפילים - הרא"ה) מבוא: סיימנו את הפעולה הקודמת בהבנה שהגשמה הינה הורדת אידאל רוחני לחיי המעשה. כמו כן הגענו למסקנה כי ההגשמה שלנו בתור עם ישראל בפרט היא הנחלת האידאל התורני האלוקי בעולם החומרי. נברר את הצורך שלנו להתמלא בתורה על מנת להגשימה בתחומים השונים בחיינו - אם לא נהיה מלאים בתורה ממילא כוח התרומה שלנו יהיה חלקי יותר ומוגבל יותר. מתוך כך נבין מדוע בני-עקיבא קוראת ללמוד תורה במסגרות שונות כמו הסדר, מדרשה, מכינות וכו' כשלב הכנה להגשמה שתמשך אחר-כך בשנות השרות ובחיינו הפרטיים.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • לעשות חיים

    (מעפילים הרא"ה) מבוא: מהם חיים בעלי משמעות ? מהו ניצול זמן ? מה נעשה כאשר האידאל הגדול מתנגש עם חיי שגרה ומה נשאר לנו לעשות עוד בעולם ?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • הכוונה שמאחורי הנתינה

    מבוא: האם אתם שומרים את הפתקים עם הברכות שמצורפים למתנות יום ההולדת שלכם או שאתם מצרפים את המתנות למדף ואת הפתק שוכחים ? בפעולה זו נדון בנתינות "הקטנות" שבין אדם לחברו. אנו רוצים לברר את הנקודה שהנתינה אינה מתחילה במעשה כי אם בכוונה שמאחוריו - באכפתיות שלי מחברי - האם אנו רגישים לחברינו בשבט ושמים לב למצב רוחם ? האם אנו מבינים שקודם כל חשוב שחברי ירגיש שאכפת לי ממנו... ואז מתברר שנתינה לחבר יכולה להיות בדברים הכי קטנים שבאים מהכוונה הכי גדולה...

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • ברכי נפשי

    החניכים יזהו את מעשיו של הקב"ה בתוך הבריאה , וילמדו להודות לו על כך.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • ראש העיר מגיע !!!

    שהחניכים יבינו את צד היראה שבתפילה - עמידה בפני בורא עולם.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • סיכום סדנא בנושא תפילה

    סיכום פעילויות המוצעות בנושא תפילה, מתוך סדנא של מב"ע. הנושאים הנדונים: חינוך לתפילה טבעית, הזדהות עם התפילה, תפילה שבלב.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • כוונה בתפילה

    התלמיד יבין את חשיבות הכוונה בתפילה והדרכים השונות שיובילו להגיע לכוונה. מתוך "פעולות של מב"ע בנושא תפילה "

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • הרהורים של אמא

    בפעולה זו נרצה לעסוק בכוחה של תפילה ובהשפעתה עלינו. הפעם נעשה זאת בצורה של לימוד בחברותות.הפעולה מתאימה לחבריא ב .

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • מה הקשר ?

    אנשי הכנסת הגדולה קבעו נוסח מקובל ואחיד לתפילה. מה משמעות הנוסח המקובל כפי שאנו מכירים אותו? כמו כן, חז"ל מצאו קשר בין קורבן ותפילה: "ונשלמה פרים שפתינו". התפילה כתחליף לקורבן- כיצד? מדוע ראו לנכון לשלב בתפילה את סדר הקורבנות?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • (לא) משחקים בתפילה

    ואולי דווקה כן ...:-)

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • תהילה לדוד

    ספר תהלים הוא הספר שליוה את עם ישראל בכל התקופות. דוד המלך, עליו השלום, אמר מזמורי תהלים בשעת צרה כשהיה נודד במדבריות מפני הרדיפות, ובשעת שמחה כשזכה לימים של אורה ועל ידי כך להתקרבות השכינה. מדוע הפך ספר תהלים לספר התפילות של עם ישראל? מה כולל בתוכו ספר תהלים? בנוסף לכך, חלק גדול מהתפילה המנוסחת שלנו לקוח מתוך מזמורי התהלים.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • בשם כל ישראל -אחדות ישראל בתפילה

    (פעולה לשבטים מעלות - הרא"ה) מבוא: מהן מעלותיה של תפילה בציבור? מדוע יש דגש על תפילה דווקא במניין? בתפילה אנו עוסקים בנושאים הקשורים לכלל ישראל: בנין הארץ והמקדש, גאולה, בנית ירושלים, קיבוץ גלויות ועוד. בפעולה זו ננסה לעמוד על משמעות הדברים.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • עבודה שבלב

    (פעולה לשבטים מעלות - הרא"ה) מבוא: מדוע התפילה היא דבר קובע ומוגדר? שלוש פעמים ביום, נוסח אחיד, הלכות קבועות. מה החשיבות שביצירת מסגרת קבועה לתפילה? לשם מה כל הסדר הזה?

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • משהו משלי

    (לשבטים מעפילים - הרא"ה. אפשרי גם לחבריא ב') מבוא: לתפילה מסגרת קבועה וברורה: זמנים, נוסח והלכות. למה אין באפשרותנו ליצור לעצמנו תפילה אישית? מה רע בתפילה ספונטאנית משלנו שתבטא את כל מה שאנחנו חשים? המחשבה כי בתפילה אין לי ביטוי אישי וכי הכל נכפה עלי, היא מוטעת. ההפך הוא הנכון. בכל תפילה עלינו לחדש דבר משלנו. הנוסח הקבוע הוא מסגרת ועלינו ליצוק לתוכו את הביטוי האישי שלנו.

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00

  • בבקשה...

    דף מקורות

    מחלקת הדרכה

    02/04/03 00:00