• מכתב מס' 1 (מ-6) : על התפתחות מקרית ותכנון מכוון/''מה הקשר בין פלאפון למערכת העיכול שלך?''

    נוסעי מעבורת החלל שסרקו את כוכב הלכת החדש שנתגלה עמדו נדהמים.העמוד המלבני שהתגלה היה הוכחה ברורה לקיומה של צורה אינטלגנטית כלשהיא של חיים.למה מה שנכון לגבי עמוד פשוט, וכל שכן פלאפון או מעבד תמלילים לא נכון לגבי העין האנושית או המוח?

    יוני אלטמן, חברים מקשיבים

    15/03/04 00:00

  • האויב מספר 1 בחינוך והפיתרון לכך

    יש הטוענים שהבעיה החריפה היא כמות הבוגרים החילוניים שבין בנינו. לצורך הדבר "נשלפים" תדיר הסקרים שעורך פרו' מוטי ברלב. כבר לימדונו חז"ל:"מדבר סקר תרחק", אבל אנו בשלנו...

    הרב שי פירון

    14/03/04 00:00

  • הלא פרוס לרעב לחמך

    מדי יום ביומו, אנו מזכירים את אבותינו, אברהם, יצחק, יעקב. לפעמים 3 פעמים, לפעמים 4, ופעמים שאפילו 5. וצריכים אנו לשים לב: קודם אברהם, אח"כ יצחק, ואז בא יעקב. לכאורה, הרי זה פשוט! אברהם היה אבי יצחק, והוא היה אבי יעקב! לכאורה מה מיוחד כאן?!

    גרעין נחשון רמת חן

    04/03/04 00:00

  • להיות ''ראש גדול''

    מעיון בעלילה המתרחשת במגילת אסתר עולות הדמויות המיוחדות של מרדכי ואסתר. מרדכי נרתם להצלת עם ישראל כבר בהתחלה, ואסתר בתחילה מגלה אישיות חסר יזמה אולם עם דרבון מדודה, משנה את התנהגותה מן הקצה אל הקצה עד כדי סיכון חייה למען עמה. בתכונות אלה של לקיחת יוזמה ופעילות למען הכלל נעסוק בפעילות הפעם...

    מחלקת הדרכה

    29/02/04 00:00

  • כמעיין המתגבר - במשמעותה של השמחה

    כיצד אנו מתמודדים עם קשיים אלו ואיך אנו מסתכלים עליהם. יתכן וההסתכלות הנכונה מתוך אמונה והבנת המושג השמחה תשנה את הגישה לתחושת הכאב והתסכול ?

    מחלקת הדרכה

    29/02/04 00:00

  • שמחה פנימית ושמחה חיצונית

    "ואולי השמחות האמיתיות הן בלבבנו והן קטנות, פזורות. בסתם ימים של חול..." - על שמחה פנימית ושמחה חיצונית

    מחלקת הדרכה

    29/02/04 00:00

  • הוללות = שמחה?

    מה בין שמחה להוללות - מה הגבול ומה ההבדל..ומהי שמחת מצווה.

    מחלקת הדרכה

    29/02/04 00:00

  • תמיד, תמיד בשמחה...

    ערב פורים , החניך ידע ויבין ששמחה זה לא רק דבר חיצוני, ואם בן-אדם מחייך זה לא אומר שהוא שמח.

    מחלקת הדרכה

    29/02/04 00:00

  • חוברת הדרכה לפורים - שער השמחה

    הבעש"ט הקדוש אמר: "עצבות נועלת שערי שמיים. תפילה פותחת שערים נעולים. והשמחה בכוחה לשבר חומות" לקראת ימי הפורים הקרבים ובאים (הפעולות בדרך)הבאנו לכם כמה שיחות על החג

    מרכז ההדרכה

    29/02/04 00:00

  • ממשיכים בעלייה - פרקים מתוך החוברת לביריה

    היכן נמצאת המצודה המדוברת? ומה הקשר שלה לתל חי? מי היו המתיישבים הראשונים במצודה וכמה פעמים הם ניסו להאחז בקרקע עד שהתיישבו שם? כל זאת ועוד בקטעים הבאים.

    מרכז ההדרכה

    17/02/04 00:00

  • מכתב מס' 5 (מ-6): קידמה ומודרניזציה / ''לאן צועד העולם – קדימה או אחורה?''

    הקידמה העניקה לאדם הרבה דברים מופלאים. האם היא גם עשתה אותו מאושר יותר?האם האדם המודרני שלם יותר, וחי בצורה בריאה יותר עם עצמו, או שהוא רק נעשה לחוץ, אנוכי ואלים יותר? מה עשתה המודרנה למצב המשפחה, למעמד האישה, ולביטחון הילדים?האם זה העולם שחלמנו עליו?

    יוני אלטמן, חברים מקשיבים

    04/02/04 00:00

  • מכתב מס' 2 (מ-6) : על מוסר ומשמעות החיים / ''האם האדם הוא בסך הכל 'שימפנזה מלומדת'?''

    כיצד מתנהג אתאיסט כשעומדת לפניו דילמה מוסרית?האם יש בכלל משמעות למושג 'צדק' בעולם שלו? האם יש איזשהו קריטריון ל'מעשה המוסרי'?ובכלל, אם האדם אינו אלא 'שימפנזה מפותח' - למה בכלל להיות מוסרי?

    יוני אלטמן, חברים מקשיבים

    04/02/04 00:00

  • להתמודד ולהקשיב

    מנהגי אבלות - צוהר אל העולם שמעבר

    איתיאל אריאל,

    04/02/04 00:00

  • בחינות וציונים - תמריץ חיובי ותמריץ שלילי

    המבחנים תורמים במישור נוסף: הם משמשים כתמריץ המעודד את התלמידים ללמוד. השאלה היא האם תמריץ חיצוני הוא רצוי או פסול?

    הרב אלישע אבינר

    22/01/04 00:00

  • מערכת חינוך אמונית - דמוקרטית.

    מדוע יש צורך בבית ספר? מה מטרתו? האין גישות נוחות יותר לחינוך? אפקטיביות יותר? ובכלל, מה היחס שבין מסגרת לבחירה, בין אחריות לקבלת מרות. מאמר ראשון בסידרה.

    הרב שי פירון

    21/01/04 00:00

  • פעילות לט''ו בשבט

    סדר ט"ו בשבט ברמה קצת אחרת, מומלץ להשקיע יומים לפני אבל התוצאה שווה בהחלט. פעילות וסדר ט"ו בשבט( לכלל הסניף או לשבטים בנפרד,מתאים לכל שבט)

    מדריכתשס''ד-מדרשת מעלה.

    20/01/04 00:00