משה נוסבאום: "גידלתי את בן גביר, ראיינתי אותו כשהוא היה בן 14"

כתב המשטרה הוותיק משתף בשיחה המרגשת עם מנכ"ל חדשות 12: "המערכת שלי היא דוגמה ומופת לאיך צריך להתנהג כלפי אנשים עם מוגבלויות" | על השר לביטחון לאומי: "האכזבה שלי ממנו היא ענקית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/24 22:20 ו באב התשפד

משה נוסבאום: "גידלתי את בן גביר, ראיינתי אותו כשהוא היה בן 14"
משה נוסבאום, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

משה נוסבאום, כתב המשטרה של חדשות 12, הוא אחד מהאנשים האהובים על המסך. בשנים האחרונות הוא מתמודד עם מחלת ה-ALS שגורמת להאטת הדיבור שלו, ובראיון לערן נבון בעיתון "ישראל היום" שיתף נוסבאום בהתמודדות עם המחלה ועם היחסים שלו עם השר איתמר בן גביר.

משה נוסבאום: "הייתי מוכן לכך שייפרדו ממני"

הכתב הוותיק סיפר על הפגישה שלו עם מנכ"ל חדשות 12, אבי וייס. "הייתי מוכן לכך שייפרדו ממני ושלא אמשיך. סיפרתי לווייס, והוא פרץ בבכי. אמרתי לו שצריך לחשוב מה הלאה, והוא מייד אמר לי ללא היסוס: אין מה לחשוב הלאה - ממשיכים בדיוק כמו שהיה עד עכשיו, אתה לא מפסיק, אתה ממשיך לעשות את מה שאתה יכול, ואנחנו נותנים לך במה וגיבוי עד הסוף. זה ריגש אותי מאוד".

חדשות 12, אילוסטרציה

חדשות 12, אילוסטרציה, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

"וייסי עמד בזה, והוא המזל שלי. הוא תופעה. הוא שידר לכולם במערכת שזאת ההתנהלות מולי. בכלל, המערכת שלי היא דוגמה ומופת לאיך צריך להתנהג כלפי אנשים עם מוגבלויות. גם הציבור צריך לקבל יותר ולהיות סבלני כלפי אנשים עם מוגבלויות. לא לצחוק על זה, ולקבל את השוני", שיתף נוסבאום.

"בן גביר לא חושב מחוץ לקופסה - הוא מנתץ והורס את הקופסה"

בהתייחסות שלו לשר בן גביר היה נוסבאום פחות סנטימנטלי הוא סיפר על הדרך הארוכה אותה עבר לצד השר ולא חסך ממנו ביקורת. "אני מכה על חטא. במובנים רבים אני גידלתי את בן גביר. אני הייתי העיתונאי הראשון שראיין אותו ברדיו, כשהוא היה בן 14, פעיל של תנועת 'כך'. מאז אני הולך איתו כברת דרך בכל מה שהוא עבר. אני מודה שהאכזבה שלי ממנו היא ענקית. כשהוא נבחר להיות שר נתתי לו קרדיט, וגם הצהרתי על כך. חשבתי שיגיע מישהו שחושב מחוץ לקופסה. ומה קרה? הוא לא חושב מחוץ לקופסה - הוא מנתץ והורס את הקופסה. והקופסה הזאת, המשטרה, היא כל כך יקרה לליבי. הוא מפורר את הארגון הזה".

בן גביר והמפכ"ל, סתם התקשר?

בן גביר והמפכ"ל היוצא צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

"אנחנו צריכים להיות מודאגים ממצב המשטרה וממה שיקרה איתה בעתיד. אם תבדוק את רמת השוטרים שמתגייסים כיום, ותשווה אותם לאלה שהתגייסו לפני שנתיים - תראה שהרף ירד בצורה דרמטית. אנחנו ניפגש עם העניין הזה ברחובות בעוד שנה-שנתיים", אמר עוד.