בזמן המלחמה: 8 צעירות בהחלטה אמיצה

למרות המלחמה והמתיחות מול איראן, קבוצה של 66 עולים חדשים מקנדה וארה"ב נחתו בישראל. בין העולים גם 8 נשים צעירות שיתנדבו לשירות לאומי: "ראיתי איך כל העם מתאחד בתקופה האחרונה. זה היה הגורם המכריע בהחלטה שלי לעלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/24 12:39 ב באב התשפד

בזמן המלחמה: 8 צעירות בהחלטה אמיצה
הצעירות שעלו ארצה עם השר אופיר סופר, צילום: בפש בנפש

למרות המתיחות הביטחונית הגוברת, 66 עולים חדשים מארה"ב וקנדה נחתו הבוקר (ג') בישראל. בין העולים גם קבוצה של 8 צעירות שיתנדבו לשירות לאומי במסגרת תוכנית "אורי" לבנות שירות בודדות. מבצע העלייה ארצה בוצע בסיוע ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב.

דווקא בזמן המלחמה: יותר מ-200 צעירים וצעירות מתנדבים לשירות לאומי

8 הצעירות שעלו יצטרפו לעוד כ-220 צעירות וצעירים אשר עלו ארצה מרחבי העולם ויתחילו את שירותן הלאומי בתחילת ספטמבר. אחת הצעירות היא צילה ליפשיץ, בת 19, שתתנדב לשירות לאומי במרכז הרפואי שערי צדק: "אני ממש מתרגשת להתחיל לעבוד בשערי צדק". על ההחלטה לעלות דווקא בעת הזו אמרה: "ביקרתי השנה בישראל וראיתי איך כל העם מתאחד בתקופה האחרונה. זה היה הגורם המכריע בהחלטה שלי לעלות לישראל ולהתנדב לשירות לאומי כדי לתרום חזרה למדינה שלי"

בנות שירות, אילוסטרציה

בנות שירות, אילוסטרציה | צילום: מנהלת השירות הלאומי אזרחי

שר העלייה והקליטה ביקר את העולים החדשים

את הצעירות וקבוצת העולים כולה, שכללה גם 30 עולים חדשים מרוסיה, הגיעו לברך שר העלייה והקליטה אופיר סופר: "אני רוצה להגיד לכם תודה גדולה שעליתם דווקא עכשיו. החיבוק הגדול והסולידריות של יהודים ברחבי העולם מאז ה-7 באוקטובר, נתנו ונותנים כח לעם שלנו".