צבי יחזקאלי בתפקיד הבלש שהתריע: העיתונאי בספר ילדים על 7 באוקטובר

הפרשן לענייני ערבים בערוץ I24NEWS, שמסקר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני במשך שלושה עשורים, משיק ספר ביכורים ראשון וגם ספר ילדים מצויר על מאורעות שבעה באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 10:32 ד בתמוז התשפד

צבי יחזקאלי בתפקיד הבלש שהתריע: העיתונאי בספר ילדים על 7 באוקטובר
ספר הילדים של צבי יחזקאלי, צילום: אורי לרמן

צבי יחזקאלי, הפרשן הוותיק לענייני ערבים, משיק ספר ביכורים וספר ראשון מתוך סדרת ספרי ילדים. אחרי 30 שנה בהן סיקר את המזרח התיכון ואת הסכסוך הישראלי-פלסטיני, יחזקאלי מתאר בספרו החדש "אמרתי לכם. זה ג'יהאד" את תרבות האסלאם ואת העולם הערבי כפי שהוא מכיר מקרוב. בספר הילדים החדש, "השקט שלפני המבול", הוא מנסה להנגיש את המתקפה בשמחת תורה לדור הצעיר.

איך הגענו לשבעה באוקטובר?

בספרו "אמרתי לכם. זה ג'יהאד" חוזר העיתונאי אל השיחות עם יאסר ערפאת (ראש הרשות הפלסטינית), עם המחבל זכריה זביידי בג'נין, עם ראש הפת"ח מרוואן ברגותי איתו נפגש בכלא, ולהיסטוריה הארוכה שהובילה אותנו לאירועי שבעה באוקטובר - מהכנסת הנשק לעזה ועד הקונספציה שהחמאס מורתע. בספרו ינסה יחזקאלי לענות על השאלות הרבות שמטרידות כל אזרח ישראלי בחודשים האחרונים.

ספרו של צבי יחזקאלי

ספרו של צבי יחזקאלי צילום: אביעד בן סימון

הבלש צבי יחזקאלי

בספרו "השקט שלפני המבול" מנסה יחזקאלי לתאר את המאורעות הבלתי נתפסים בשמחת תורה בצורה שתתאים לילדים. מדובר בספר קומיקס בלשי שאויר על אורי לרמן ונכתב על ידי אורי אדלר ויחזקאלי, המתאר את ההכנות של מחבלי החמאס למתקפת הטרור במנהרות מתחת לאדמה. בספר צבי וחבריו חושדים שזה מה שעומד להתרחש ומגלים תגליות ששירותי הביטחון בישראל לא ידעו עליהן.

ספרו של צבי יחזקאלי

ספרו של צבי יחזקאלי צילום: אורי אדלר