קלמן ליבסקינד: כך ייראה היום שאחרי רצח נתניהו

העיתונאי הקדיש את טורו השבועי לתרחיש אימה לפיו ראש הממשלה יירצח שוב, בעקבות ההסתות בהפגנות הסוערות נגדו: "גם במותו שלו הוא יהיה אשם, הכתובת 'מגיע לו' תרחף מעל המיקרופונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/24 16:01 א בתמוז התשפד

קלמן ליבסקינד: כך ייראה היום שאחרי רצח נתניהו
קלמן ליבסקינד , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע ההפגנות הסוערות מתמיד נגד ראש הממשלה והשנאה העזה נגדו, קלמן ליבסקינד הקדיש את טורו השבועי ב"מעריב" לתרחיש אימה: כיצד ייראה היום שאחרי רצח נתניהו. "האם היינו רואים שוב את האולפנים מזכירים, ממש כמו אז, את ההסתה שקדמה? האם היינו שומעים שוב מגישים ופרשנים מטיחים האשמות במי שקרא לו 'בוגד'? במי שהשווה אותו להיטלר?", העלה ליבסקינד שאלות.

קלמן ליבסקינד: "הכתובת 'מגיע לו' תרחף מעל המיקרופונים"

והוא גם ענה עליהן: לא. "תחת כל אלה יימלאו האולפנים במי שיסבירו לנו שהוא האשם. כן, גם במותו שלו הוא יהיה אשם. הכתובת 'מגיע לו' תרחף מעל המיקרופונים. 'זה הוא שהסית, זה הוא שפילג, זה הוא ששיסה, וכל אלה התהפכו על ראשו', יסבירו לנו. שהרי אתה לא יכול לדבר במהדורת החדשות על ההסתה שקדמה לרצח ראש הממשלה, כשלא סיפרת קודם לכן שהסתה כזו אכן קיימת".

ליבסקינד הסכים שנתניהו אינו גורם מאחד, אך טען שגם רבין לא היה כזה. "ועדיין, זה לא עשה את הטקסטים שנשמעו נגדו ראויים יותר ומגונים פחות. ההסתה נגד נתניהו, שמתגברת מיום ליום והגיעה לממדים מפחידים, קשה יותר בכל קנה מידה מזו שהייתה בזמנו נגד יצחק רבין, משלוש סיבות עיקריות: האחת, שההסתה הקשה ביותר נגד רבין יצאה בעיקרה מההמון, מהשטח, מאנשים שאיש לא מכיר, בעוד זו נגד נתניהו מגיעה מהאליטות. השנייה, שאת ההסתה נגד רבין הבליטה התקשורת וגינתה ללא הרף, בעוד על זו שנגד נתניהו היא מקפידה לא לדווח כלל. והשלישית, שאחרי רצח רבין עברה החברה הישראלית סדנת חינוך".