כוכב "פאודה" היה אמור להרצות בכנס של המשטרה - בן גביר ביטל

הישאם סלימאן הוזמן להרצאה באירוע של השירות הלאומי-אזרחי במשטרה אך ברגע האחרון השר לביטחון לאומי החליט לבטל את השתתפותו בכנס, בעקבות התבטאויות של השחקן בעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/24 10:33 כ בסיון התשפד

כוכב "פאודה" היה אמור להרצות בכנס של המשטרה - בן גביר ביטל
הישאם סלימאן, צילום: Shlomi Cohen,Flash90

השחקן הישאם סלימאן, שכיכב בסדרה "פאודה", היה אמור להרצות באירוע של השירות הלאומי-אזרחי במשטרה מטעם אגף סי"ף במשטרה והרשות הלאומית לביטחון קהילתי. בעקבות מספר התבטאויות של השחקן החליט השר לביטחון לאומי, בן גביר, לא לאפשר את השתתפותו בכנס ולבטל את ההרצאה.

"מי שפוגע בחיילי צה"ל, מסית, מטנף עליהם ופועל נגד המדינה לא צריך להיות מרצה בכנסים של המשטרה"

על פי גורמים בסביבתו של השר "מי שפוגע בחיילי צה"ל, מסית, מטנף עליהם ופועל נגד המדינה לא צריך להיות מרצה בכנסים של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי. השר בן גביר ימשיך לפעול כדי שאנשים שמסיתים נגד ישראל לא יוזמנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון לאומי".

בן גביר התייחס בין השאר לאמירות של סלימאן בראיון שנתן ל"ידיעות אחרונות" בשנת 2015, שם אמר על מחבלים: "זכותם להילחם ולהתנגד לכיבוש. אני לא מקבל את הדרך שלהם, ולא רואה אותה כגבורה, אבל זכותם להילחם. אני שוחר שלום ולא מצדיק פגיעה באזרחים. אבל חייל שנמצא בגדה ומישהו פוגע בו - אני לא חושב שזה פיגוע. אם הוא בגדה ונלחם בפלסטינים ומתעלל בהם - הוא מממש את הכיבוש. הוא לא צריך להיות שם".

זו לא הפעם הראשונה שבן גביר מבטל את השתתפותו של השחקן בכנס. לפני כשנה השר ביטל את הופעתו בכנס רשויות של החברה הערבית בצפון שקיימה הרשות לביטחון קהילתי של המשרד לביטחון לאומי, זאת בעקבות התבטאויותיו, שעל פי בן גביר "מעניקות לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל".