חיים לוינסון פרסם טור על אבישי בן חיים וטען שהוא "גאון"

עיתונאי "הארץ" פרסם טור על עיתונאי חדשות 13 ששמר על שתיקה במשך חודשי המלחמה וחזר לאחרונה להביע את דעותיו בפומבי: "הוא נוכל הגות, המקבילה של נוכל נדל"ן, שבמקום למכור לך קרקעות בחדרה מוכר קשקושים חסרי יסוד לוגי ומחשבתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/24 08:59 כ בסיון התשפד

חיים לוינסון פרסם טור על אבישי בן חיים וטען שהוא "גאון"
חיים לוינסון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

העיתונאי חיים לוינסון הקדיש את טורו השבועי בעיתון "הארץ" כדי לעסוק בעיתונאי חדשות 13, אבישי בן חיים, שגזר על עצמו שתיקה בחודשים האחרונים. בן חיים רק חזר להביע את דעותיו לאחרונה, וכבר זכה שייכתב עליו הטור בעל הכותרת: "אבישי בן חיים הוא בעצם גאון: נוכל הגות שמצליח למכור קשקושים מוחלטים לציבור ביביסטי".

חיים לוינסון פרסם טור נגד אבישי בן חיים

בראשית הטור התייחס לוינסון לציוץ של בן חיים על הרכב ועדת הצוללות שם טען שאינה אובייקטיבית. "מבחינתו, אם אין מזרחים בוועדה, הרי היא ועדה גזענית שפוגעת בדמוקרטיה ומסכנת את עתיד המדינה", כתב עיתונאי "הארץ". "אבישי בן חיים יודע לייצר ענן אינטלקטואלי, טקסטים עם מבנה של מחשבה, עם מילים של חוכמה, עם ריח של הגות, עם סמיכות של ידע, אבל מתחת אין כלום ושום דבר. אוויר ממותג. כמו מוכר קורסים במסחר יומי באינסטגרם".

"התנצחות איתו היא כמו התנצחות עם האדם הדתי - היא לעולם לא תגיע לנקודה"

בהמשך הטור ציטט לוינסון אמירות שונות מראיונות אחרונים של בן חיים, ופירט מדוע כל טענה שלו מופרכת, מנותקת או הזויה. "בן חיים הוא האבטיפוס של האינטלקטואל השרלטן", טען בטורו, "הוא לא חוקר. למרות היותו בעל תואר שכזה ממוסד מכובד. הוא נוכל הגות, המקבילה של נוכל נדל"ן, שבמקום למכור לך קרקעות בחדרה מוכר קשקושים חסרי יסוד לוגי ומחשבתי. והוא טוב בזה - הוא אפילו גאון בזה". עיתונאי "הארץ" הוסיף: "זה בסדר שיש אנשים שחיים לפי תפיסה לא לוגית. זו אמונה, לא מחקר. רק שאצל הדוקטור בן חיים זה בדיוק אותו דבר. לכן ההתנצחות איתו היא כמו התנצחות עם האדם הדתי - היא לעולם לא תגיע לנקודה, אלא תלך סחור-סחור".