נתניהו עוקץ את לפיד: "תחזור לערוץ 12, אולי תצליח להעלות להם את הרייטינג"

ראש הממשלה נאם במליאת הכנסת במהלך דיון 40 חתימות והשיב ללפיד: "אתה נכנעת לחיזבאללה בהסכם גז מביש. נתת להם שטחים של מדינת ישראל, נתת להם את הגז של מדינת ישראל. הלכת ונכנעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 19:24 יח בסיון התשפד

נתניהו עוקץ את לפיד: "תחזור לערוץ 12, אולי תצליח להעלות להם את הרייטינג"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת התכנסה היום (ב') לדיון מיוחד בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד, זאת לאחר שנאספו 40 חתימות מכלל חברי הכנסת. נושא הדיון אותו יזמו חברי האופוזיציה הוא "ראש הממשלה מוביל ממשלה כושלת: כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה".

צפו בנתניהו עוקץ את לפיד:

"אמנם היית זמן קצר מאוד ראש ממשלה בתרגיל הטעיה, אבל גם בזמן הזה הספקת לבזות את התפקיד"

בזמן נאומו של נתניהו הופעלו אזעקות באשקלון ובעוטף עזה, תוך כדי הטחת האשמות הדדיות של חברי הכנסת. ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לפיד היו במוקד הדיון, ובמהלך נאומו עקץ נתניהו: "אתה נכנעת לחיזבאללה בהסכם גז מביש. נתת להם שטחים של מדינת ישראל, נתת להם את הגז של מדינת ישראל. הלכת ונכנעת".

בהמשך הוא האשים אותו בתמיכה בסרבנות, והזכיר לו את הקדנציה בערוץ 12: "אתה תמכת בסרבנות. אתה החלשת ומחליש את לוחמינו, אתה מפלג את העם בעיצומה של מלחמה. אמנם היית זמן קצר מאוד ראש ממשלה בתרגיל הטעיה, אבל גם בזמן הזה הספקת לבזות את התפקיד. תחזור לערוץ 12, שם תפקדת לא רע. אולי תעזור להם להעלות את הרייטינג סוף סוף".

לפיד: רק את השבעה באוקטובר יזכרו לך

ראש האופוזיציה לפיד הגיב: "אדוני ראש הממשלה אתה משקר כמו שאתה נושם. כל מטרתך היא שלא נדבר על פרשת הצוללות ושחס וחלילה לא נשאל את השאלות שהוועדה שאלה. למה אישרת למצרים צוללות מאחורי גבו של צה"ל ומשרד הביטחון? למה ביטלת את המכרז הבינלאומי בשביל הצוללות הגרמניות של המקורבים שלך. אם כבר אתה מתעקש – שנינו יודעים שההסכם עם לבנון היה למרות התנגדות חיזבאללה ועסק בקידוחי גז בעומק הים. מה זה קשור לזה שיחזבאללה מפציץ את שטח ישראל במשך שמונה חודשים?".

"אתה כמו תמיד שתקת, לא עשית כלום מול החיזבאללה. את הפועלים הזרים החלו להכניס מעזה במשמרת שלך. כולם רואים את ההיסטריה מול מסקנות ועדת החקירה בעניין הצוללות. עשית שם דברים שלא יעשו, סיכנת את ביטחון ישראל. לא תהיה מזרקה על שמך, רק את השבעה באוקטובר יזכרו לך", סיים.