"צעקתי עליו שהוא טיפש ומסוכן, הוא נזף שככה לא מראיינים"

העיתונאי אבישי בן חיים גזר עליו שתיקה מאז פרוץ המלחמה וגיוסו לשירות המילואים, אך לרגל הוצאת ספרו החליט להתראיין. העיתונאי רענן שקד שראיין אותו, שיתף בתחילת הכתבה איך התנהל הריאיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/24 13:49 טו בסיון התשפד

"צעקתי עליו שהוא טיפש ומסוכן, הוא נזף שככה לא מראיינים"
אבישי בן חיים, טוען לסנטימנט אנטי מזרחי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי אבישי בן חיים נחשב לאחד הקולות הבולטים בתקשורת המיינסטרים שמביעים תמיכה בראש הממשלה נתניהו, ודאי במקום עבודתו בחדשות 13. אלא שמאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, בן חיים לא מדבר, לא מצייץ ולא מתראיין, גם בשל העובדה שהוא בשירות מילואים מתמשך. עתה, לרגל צאת ספרו החדש על החברה החרדית, התראיין בן חיים ל"ידיעות אחרונות".

"אל תקראו את הכתבה הזו אם בן חיים הוציא אתכם מדעתכם"

רענן שקד שראיין את בן חיים, שיתף בתחילת ראיון על הדרך בה התנהל מולו. "אל תקראו את הכתבה הזו. לא אם אתם מהאנשים שמשוכנעים שאבישי בן חיים היה ונשאר מי שמרצף בכוונותיו הטובות את כל הדרך לגיהנום" כותב שקד. "אל תקראו את הכתבה הזו אם בן חיים הוציא אתכם מדעתכם לאורך חמש מערכות בחירות ורפורמה משפטית אחת".

הוא מוסיף גם את חוויתו האישית מהריאיון עם בן חיים וכותב כי "בעיצומו של המפגש בנינו, מצאתי את עצמי צועק עליו שהוא אדם טיפש ומסוכן " מתאר שקד, ואיך השיב בן חיים? "הוא צעק עליי, כלומר נזף בתקיפות שככה לא מראיינים" הוא כותב.

נתניהו, מיטוט שלטון החמאס?

נתניהו, "אם לא היו ממדרים אותו", צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"אם לא היו ממדרים את ראש הממשלה נתניהו"

בראיון עצמו דיבר בן חיים על ספרו החדש ועל תחילת המלחמה ואיך גזר על עצמו שתיקה, על האירועים שהובילו לפרוץ המלחמה אמר: "אם לא היו ממדרים את ראש הממשלה נתניהו, אלא מעירים אותו בליל הטבח ואומרים לו, לא היה מתרחש ה-7 באוקטובר".