מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קלמן ליבסקינד: "איזו תקשורת עלובה צריכה להיות כדי להעביר את זה בשתיקה"

העיתונאי ומגיש הרדיו הביע ביקורת חריפה על התנהלות התקשורת ביחס למשפחות החטופים אשר אינן משתייכות לשמאל: "התקשורת לא דואגת לכבודן של משפחות החטופים. היא דואגת לכבודן של חלק ממשפחות החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/24 10:45 טו בסיון התשפד

קלמן ליבסקינד: "איזו תקשורת עלובה צריכה להיות כדי להעביר את זה בשתיקה"
ליבסקינד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90, מיכה לובטין

העיתונאי ומגיש "קלמן ליברמן", קלמן ליבסקינד, יצא בטורו השבועי ב"מעריב" נגד התנהלות התקשורת ביחס למשפחות החטופים שאינן משתייכות למחנה השמאל ולמטה המשפחות החטופים, השדרן הסרוג האשים את ערוצי התקשורת בקמפיין מכוער ופוגעני נגד משפחות החטופים שהסתייגו ממחאות השמאל וקראו להכרעה בעזה.

"יש משפחות חטופים שמתנהל נגדן באמת קמפיין מכוער"

ליבסקינד תקף: "פגיעה במשפחת חטופים ראויה לביקורת נוקבת, בתנאי שהיא משפחת חטופים 'משלנו'. איך אנחנו יודעים את זה? משום שיש משפחות חטופים שמתנהל נגדן באמת קמפיין מכוער. מכוער, מרושע ופוגעני. אבל הפגיעה בהן לא מזיזה לאיש ולא גורמת לשום אולפן טלוויזיה להביע מחאה".

הציוץ של לוקאץ' נגד אב החטוף: "מה עובר לילד הזה בראש"

השדרן הסרוג ציין ציוץ קשה במיוחד של עיתונאי ערוץ 12 נגד משפחת חטוף. "לפני כמה ימים צייץ אילן לוקאץ', חברם לערוץ של דפנה ליאל, קרן מרציאנו, אדוה דדון ודני קושמרו, ציוץ נוראי נגד צביקה מור, אביו של איתן, שהיה מאבטח במסיבת הנובה ונחטף לרצועת עזה 'תחשבו על החטוף איתן מור, שהיה מאבטח בנובה, ששומע את אבא שלו באולפנים שוב ושוב מתנגד לעסקה, 'אל תשחררו תמורתו מחבלים', צייץ לוקאץ'. 'מה עובר לילד הזה בראש. ורואה אולי את מתן צנגאוקר ביחד איתו, ואיך אמא של מתן הופכת את העולם בשביל הילד שלה'".

"צביקה מור הוא אבא של חטוף שמותר לפגוע בו"

"ומה קרה בתגובה לציוץ המגעיל הזה של לוקאץ'?" תמה קלמן - "כלום. כי צביקה מור הוא אבא של חטוף שמותר לפגוע בו. אף שבאצילותו הוא לא חושב רק על הבן שלו, אלא על הבנים של כולנו ועל הביטחון של כולנו, די בכך שהוא מתנגד לעסקה ומזוהה עם קבוצה שרוב כלי התקשורת שלנו מציגים אותה כמוזרה, כדי שיהיה לגיטימי לגמרי לדרוך עליו".

"איזה אדם עלוב צריך להיות כדי לכנות אותם בלעג 'פורום קבורה"

קלמן עבר למקרה נוסף: "לפני שבוע כינתה נעם דן את משפחות נופלי צה"ל המאוגדים ב'פורום הגבורה' - 'פורום קבורה'. הייתי עם רעייתי במאהל של הפורום הזה. ישבנו שם ושמענו סיפורים של בני משפחות ששילמו את המחיר היקר ביותר, משפחות שבניהן הגיבורים נפלו על הגנת המולדת. איזה אדם עלוב צריך להיות כדי לכנות אותם בלעג 'פורום קבורה'".

"איזו תקשורת עלובה צריכה להיות כדי להעביר את זה בשתיקה"

"איזו תקשורת עלובה צריכה להיות כדי להעביר את זה בשתיקה" סיכם קלמן. "אבל זה בדיוק העניין. נעם דן יודעת שמותר לה. שהיא בצד הנכון. שאיש לא יפסיק לראיין אותה ואיש לא יכבד אותה פחות בערוצי התקשורת השונים בגלל ההתבטאות הזו".