רביטל ויטלזון צפתה ב"הקול בראש 2" ויצאה עם מסקנות על שבעה באוקטובר

אושיית הרשת הגיעה לצפות בסרט המצויר יחד עם הבנות שלה, והבינה עד כמה הדמות "חרדה" רלוונטית לחיים שלנו בישראל מאז החלה המלחמה: "אלוהים איזה חרדות יש לילדים שלנו. איזה מחשבות שאני מפחדת לכתוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/24 17:14 יד בסיון התשפד

רביטל ויטלזון צפתה ב"הקול בראש 2" ויצאה עם מסקנות על שבעה באוקטובר
רביטל ויטלזון, צילום: אושר עדן פשינסקי

אחד הסרטים המדוברים בתקופה האחרונה הוא "הקול בראש 2", המשך לסרט המצויר שדורג כסרט השביעי המכניס ביותר של שנת 2015 וכסרט ה-45 בהכנסות בהיסטוריה. אושיית הרשת רביטל ויטלזון הלכה לצפות בסרט עם הבנות שלה, ויצאה עם מסקנות. "טוב שישבתי ליד המתבגרת, כי הסרט יותר מתאים ומדבר אליה מאשר לקטנות", כתבה בפוסט שפרסמה.

רביטל ויטלזון: "קינאתי בחרדות שיש לילדה שלא גרה כאן"

הדמות שמככבת בסרט היא "חרדה". "רגש שמתעורר באקסטרים במיוחד עם פרוץ גיל ההתבגרות השנוא, הנשק הכי לא קונבנציונאלי שיש לטבע לתת לילד ומחריב מערכות היחסים מספר אחד בין הורים וילדים", כתבה ויטלזון, "בכל רגע נתון, בכל יעד, בכל אינטראקציה, חרדה מציפה בראשה של ריילי את כל התרחישים הגרועים האפשריים שיכולים לקרות. ובשלב הזה קינאתי. קינאתי בחרדות שיש לילדה שלא גרה כאן. להיות מקובלת בחברה, להצליח לרכוש חברות חדשות, לנצח בטורניר הוקי, לא לאכזב את ההורים. זה מה שמטריד ילדים רגילים. ואלוהים איזה חרדות יש לילדים שלנו. איזה מחשבות שאני מפחדת לכתוב".

הקול בראש 2

הקול בראש 2 צילום: מאת סרטי אולפני וולט דיסני

מאז השבעה באוקטובר ניסתה האושייה לגרום לילדים לדבר, לשאול, להתעניין ולתת להם תחושה שהיא כאן עבורם. "אני בטוחה שכשהם ראו אותי שכובה על הספה, נפוחה מדמעות ומטושטשת מערק אשכוליות - הם הרגישו בטוחים ומוגנים ושיש להם אוזן קשבת. היו שאלות על המילואים של אבא, יש חלומות וסיוטים, ובכל סוף של שיחה שברובה מורכבת מאלתורים ושקרים אני שרה להם: 'אך עם יד על הלב גם אם זה כואב, אמא לא יודעת הכל'. הם לא מכירים את השיר, אני מתמוטטת מבכי ושוב אנחנו נכנסים ללופ של חוסר אמון במבוגרים שאין לו סוף. איזה קשה הכל. וואו. הכל".