ענהאל שמואלי: "אני יהודיה מבחירה, בשבילי זה יום מרגש"

אושיית הרשת שיתפה בתהליך הגיור שעברה אימה לפני עשרות שנים ובבחירה שלה להיות יהודייה: "אמא שלי עברה גיור של פעם, גיור שכולל ניתוק מוחלט מהמשפחה, מהארץ שלה, מכל מה שהייתה רגילה אליו. בלתי נתפס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 08:32 ז בסיון התשפד

ענהאל שמואלי: "אני יהודיה מבחירה, בשבילי זה יום מרגש"
ענהאל שמואלי, "זכות להיוולד יהודים", צילום: יח"צ ענהאל שמואלי

אושיית הרשת ענהאל שמואלי חגגה את חג השבועות ושיתפה את עוקביה בסיפור האישי של אימה שעברה גיור לפני 45 שנה. שמואלי מתארת איך הגיור אז היה תהליך ארוך וקשה שעברה האם: "אני יהודיה מבחירה. בחירה שעשתה אמא שלי בקשיים וויתורים גדולים לפני 45 שנה. אמא שלי עברה גיור של פעם, גיור שכולל ניתוק מוחלט מהמשפחה, מהארץ שלה, מכל מה שהייתה רגילה אליו. בלתי נתפס".

"אני אוהבת את העם שלי למרות שלא נולדתי אליו"

היא ממשיכה וכותבת: "זה נראה לנו ברור מאילו להיוולד יהודים וכשכל העולם שונא אותנו ויש מחיר כבד לשלם בשל היותנו יהודים זה לפעמים מרגיש גם עול גדול מידי. לא מזמן שאלתי את אמא שלי 'איך הסכמת לעבור את כל זה?!', והיא ענתה בפשטות: 'בשביל הבנות שלך תעברי הכל בחיים, וזה ברור לך נכון? תבחרי לקום כל בוקר גם כשאין לך כח? אז ככה ברור לי'.

"אני אוהבת את העם שלי למרות שלא נולדתי אליו ואני עד יומי האחרון אוהב את הארץ שלי ושמחה וגאה על הבחירה הזו" הוסיפה האם ושמואלי כותבת: "זה היה מרגש כמו בוקס בבטן מסר מדוייק לתקופה הזו. כוחה של בחירה". היא מסיימת: "כיהודים הזכות להיוולד יהודי ברורה מאליה, עד שלפעמים אנחנו שוכחים מאיפה באנו. התקופה הזאת מבקשת שוב ושוב לנער אותנו ולבחור בעם היהודי ובזכות הזו שהתרגלנו אליה".