נדב איל עוזב לטובת ג'וב באוניברסיטת קולומביה: "בואו נדבר דוגרי על ההחלטה"

העיתונאי הבכיר הודיע כי יעבור לארצות הברית למשך שנה לטובת הג'וב הנחשק כמרצה באוניברסיטה. הוא התייחס לתקריות האנטישמיות בחודשים האחרונים באוניברסיטה: "דווקא בזמן שקשה - חשוב לי להיות נוכח. בשום אופן לא להירתע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 20:28 כז באייר התשפד

נדב איל עוזב לטובת ג'וב באוניברסיטת קולומביה: "בואו נדבר דוגרי על ההחלטה"
נדב איל, צילום: יח"ץ

נדב איל, מהעיתונאים הבכירים בישראל שיתף היום (ג') כי בקיץ הקרוב יעזוב יחד עם רעייתו, העיתונאית תמר איש שלום, והמשפחה את ישראל למשך שנה. הסיבה למעבר היא הצעת עבודה שקיבל לשמש כעמית מחקר ומרצה בבית הספר ליחסים בינלאומיים ומדיניות ציבורית (SIPA) באוניברסיטת קולומביה. איל שיתף בהחלטה וכתב: "ההצעה הראשונית הגיעה הרבה לפני האירועים הקשים בקולומביה ובקמפוסים שונים ברחבי ארה"ב. ממש לאחרונה החלטנו, כמשפחה, ללכת על זה".

יעזוב את ערוץ 12, לא את ידיעות אחרונות

איל, כיום עיתונאי ידיעות אחרונות ומגיש תוכנית בערוץ 12, הודיע כי ימשיך לכתוב לעיתון אך ייאלץ לעזוב את תוכנית הטלוויזיה: "מן הסתם, לא אוכל להמשיך להגיש עם עינב גלילי המופלאה את תוכניתנו שעלתה לא מזמן. אבל אני כולי תקווה שאפציע על המסך שלכם, גם משם".

אוניברסיטת קולומביה עלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות ריבוי המקרים האנטישמיים בקמפוס ולאחרונה גם עם אלימות הסטודנטים הפרו פלסטיניים. איל לא בורח מהשאלת התעסוקה באוניברסיטה דווקא בעת הזו וכותב בכנות: "בואו נדבר דוגרי על ההחלטה הזו".

תמר איש שלום, תגובה משעשעת

תמר איש שלום, עוברים לארה"ב. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לעבוד באוניברסיטת קולומביה? "דווקא בזמן שקשה"

"היה כואב וקשה לראות חלק מהמראות והקולות בהפגנות בקולומביה ובאוניברסיטאות רבות בארה"ב" כותב איל, "ובכל זאת: האמונה שלי בכוח של למידה ושיחה חזקה מתמיד. דווקא בזמן שקשה - חשוב לי להיות נוכח. בשום אופן לא להירתע. זה בדיוק הרגע לקיים לימוד ודיון אקדמיים ישרים, מעמיקים, מבוססי עובדות, עשירים במורכבות. ובמקביל: משוללי שנאה וסיסמאתיות, נטולי גזענות כלשהי - ובורות" הסביר את החלטתו.

מחאה נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, נובמבר 2023

מחאה נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה, נובמבר 2023, צילום: Here Now,Shutterstock

הוא מסיים וכותב על השנה הצפויה במדינה: "זו שנה חשובה להיות בה בארה"ב, בעת מערכת בחירות דרמטית. בית הספר ליחסים בינלאומיים ומדיניות ציבורית בקולומביה הוא ה-מקום להיות בו. אני שמח על ההזדמנות למפגש עם סטודנטים ועיסוק בתחומי מחקר הקשורים למציאות האזורית במזרח התיכון, הגלובליזציה והסדר העולמי, בהם עסקתי בכתיבה עיתונאית - ובשני הספרים שלי" סיים.