עמית סגל במתקפה חריגה על ערוץ 14: "אין לב יהודי"

נמשכות הביקורות על ערוץ 14, לאחר המחקר ששודר בערוץ שמספר את מספר הנרצחים ב-7 באוקטובר בחלוקה לימין ושמאל. עמית סגל: "מעשה חסר אחריות כלפי משפחות הנרצחים" | בערוץ 14 מסרבים להתנצל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 22:02 כא באייר התשפד

עמית סגל במתקפה חריגה על ערוץ 14: "אין לב יהודי"
עמית סגל, ביקורת על ערוץ 14, צילום: Hadas Parush/Flash90

הביקורות על ערוץ 14 ממשיכות לאחר פרסום המחקר שהשווה בין הנרצחים משמאל וימין בטבח ה-7 באוקטובר. כזכור, מוקדם יותר הערב (ד') שודר התחקיר בתוכניתם של ארא"ל סגל ושמעון ריקלין וזכה לביקורות קשות ברשת וגם בקרב גופי ואנשי התקשורת.

הביקורת הקשה על ערוץ 14

גם הפרשן הפוליטי עמית סגל מותח הערב ביקורת חריפה על הפרסום בערוץ וכותב בחשבון ה-X שלו: "מוזר שצריך לציין זאת, אבל אין כל קשר בין הצבעה בבחירות ובין הסיכויים להירצח בידי חיות אדם. למי שמציג את הנתונים כך אין ראש סטטיסטי ובעיקר - אין לב יהודי".

"לפרסם סטטיסטיקה באריזה פוליטית"

בהמשך הוסיף כי בעבר קיבל את המחקר לידיו אך שלל את פרסומו: "את המחקר הנ"ל קראתי כבר בנובמבר. הערתי אז לעורכו שיש סיבות רבות למתאם הסטטיסטי בין הצבעה בבחירות לבין מתקפת הטרור (הבולטת שבהן שמצאתי בבירוריי: מיקום הנשקים - בבית או בנשקיה, בטח יש עוד) ושקורלציה אין פירושה סיבתיות. לפרסם סטטיסטיקה באריזה פוליטית כזו זה מעשה חסר אחריות כלפי משפחות הנרצחים".

ריקלין וסג"ל, חצו את הגבול?

ריקלין וסג"ל, חצו את הגבול?, צילום: צילום מסך

ערוץ 14: "מופצת באופן מגמתי שקופית מתוך המחקר"

בערוץ 14 מתגוננים הערב ולא מתנצלים על פרסום המחקר, בהודעת הערוץ נכתב: "בשעות האחרונות מופצת באופן מגמתי שקופית מתוך המחקר של הפיזיקאי ד"ר ליעד לוי, ששודר הערב בתוכנית "ריקלין סג"ל" בערוץ 14. אנו ממליצים לצפות בקטע המלא כדי לקבל את התמונה המלאה".