בחירות לרבנות הראשית

יאיר שרקי לאברי גלעד: "זה צריך לעניין את האנשים בבית, לא את הדתיים"

במהלך תוכניתם המשותפת, פנה שרקי לגלעד והחל להסביר את הסאגה הסבוכה בסוגיית הבחירות לרבנות הראשית: "כשאח של, ואבא של, והבן של מתמודדים, למה הרב הראשי הבא צריך לעניין אתכם?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 14:14 כ באייר התשפד

יאיר שרקי לאברי גלעד: "זה צריך לעניין את האנשים בבית, לא את הדתיים"
שרקי ואברי, "זה צריך לעניין אתכם", צילום: צילום מסך, ערוץ 12

בשבועות הקרובים ייבחרו בישראל שני הרבנים הראשיים הבאים ומתחת לפני השטח מתרחשת פעילות נרחבת בזירה הפוליטית בנוגע לזהות שני הרבנים שייבחרו. במהלך תוכניתם המשותפת בערוץ 12, פנה הפרשן לעניי חרדים, יאיר שרקי, לגלעד והסביר מדוע הסוגיה צריכה להטריד את אזרחי המדינה.

"זה צריך לעניין את האנשים בבית, לא את הדתיים" אמר ותהה: "מי מתומודד על תפקיד הרב הראשי?", גלעד השיב: "אח של ובן של ואבא של ודו של, קרקס הנפוטיזם הגדול". ואז מנה שרקי את המתמודדים לבחירות תוך שהציג גם את שיוכם המשפחתי.

אח של, הבן של ואבא של: המועמדים לתפקיד הרב הראשי

לכהונת הרב הספרדי הוצגו המועמדים הרב יהודה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, הרב דוד יוסף, חברו של דרעי ואחיו של הרב הראשי הנוכחי, הרב שמואל אליהו, בנו של הרשל"צ לשעבר ואביו של שר המורשת.

דרעי וסמוטריץ

דרעי וסמוטריץ', יכריעו את זהות הרבנים הראשיים צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בגזרת הרב האשכנזי, מנה שרקי את הרב מאיר כהנא, דיין וקצין שנבחר על ידי ועדת הרבנים של הציונות הדתית, בחירה שאתמול נגנזה ואת הרב מיכה הלוי שהפסיד בבחירות בוועדה אך לפי שרקי: "לא כל כך השלים עם ההפסד ומצאו כל מיני פלפולים להסביר מדוע גם הוא יכול להתמודד והוא מועמד שמוסכם על ידי החרדים".

יאיר שרקי: "צריך רב ראשי שעשה צבא"

שרקי סיכם את הדיון ואמר לגלעד: "אתה רוצה רב ראשי שידבר אחרת על החיילים, צריך רב ראשי שעשה צבא וזה חשוב, חשוב לרבנות שלו ולחיבור שלו לחברה הישראלית". שרקי שיתף את הדברים ברשת החברתית שלו וכתב: "כשאח של, ואבא של, והבן של מתמודדים, למה הרב הראשי הבא צריך לעניין אתכם?".