אביב גפן נפרד: "נוחי על משכבך בשלום"

הזמר המצליח נפרד מבת משפחתו, חברת הכנסת לשעבר יעל דיין שהלכה לעולמה בגיל 85. גפן: "נוחי על משכבך בשלום יעלי". רבים נוספים ספדו, חברת הכנסת לזימי: "היוותה השראה למאבק עבור שוויון ולכולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/24 21:33 י באייר התשפד

אביב גפן נפרד: "נוחי על משכבך בשלום"
אביב גפן, נפרד, צילום: Tomer Neuberg,FLASH 90

חברת הכנסת לשעבר יעל דיין הלכה היום (שבת) לעולמה והיא בת 85. רבים ספדו לדיין, עיתונאית, סופרת ופוליטיקאית לשעבר. בן משפחתה, הזמר אביב גפן כתב בחשבון ה-X שלו: "יעל דיין שכל כך אהבתי נפטרה, אזכור אותך תמיד נלחמת למען החלש והאחר , נוחי על משכבך בשלום יעלי".

"אישה אמיצה, פורצת דרך ומעוררת השראה"

חברת הכנסת נעמה לזימי כתבה: "היו"ר הראשונה של הועדה לקידום מעמד האישה, יוזמת החוק למניעת הטרדות מיניות והחוק שאוסר על ביזוי אדם בשל נטייתו המינית, וכן מי שיזמה את הכנס הראשון בכנסת בנושא זכויות הקהילה הגאה. אישה אמיצה, פורצת דרך ומעוררת השראה עבור כל נבחרת ציבור".

גם ראש מפלגת העבודה לשעבר עמיר פרץ ספד וכתב: "במשך השנים, יעל ואני שמרנו על קשר, ובתפקידי השונים נהגתי לשמוע את דעתה. עד יומה האחרון הייתה מגדלור של צדק חברתי, ומיומה הראשון בציבוריות הישראלית הייתה מגדלור של צדק מגדרי ושוויון. היא תחסר לי. היא תחסר למדינת ישראל".

יעל דיין, "היא תחסר למדינת ישראל"

יעל דיין, "היא תחסר למדינת ישראל", צילום: Yossi Aloni/Flash90

"מאבק ללא ליאות למען חיזוק מעמד האישה ולמען זכויות האדם"

התנועה לאיכות השלטון ספדה גם כן לדיין ובהודעתה נכתב: "פועלה המשמעותי והאמיץ זיכה אותה בתואר "אביר איכות השלטון" בשנת 2003, בהוקרה על תרומה יוצאת דופן לחיזוק שלטון החוק, על מאבק ללא ליאות למען חיזוק מעמד האישה ולמען זכויות האדם, על יוזמת חקיקה פוריה, על עבודה מקצועית בוועדות הכנסת ועל דוגמא ייחודית לחריצות, ליעילות ולאיכות של נבחר ציבור בכנסת ישראל".