ספרו של בנימין נתניהו הגיע להישג מיוחד נוסף

ראש הממשלה המיועד קיבל תעודת 'ספר פלטינה' על מכירת 40 אלף עותקים מספרו האוטוביוגרפי בהוצאת 'שיבולת' שיצא לפני חודש. נתניהו אמר: "הביוגרפיות שנכתבו עלי נכתבו על הביצה, אך הן לא נוגעות במהות, בתכלית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/11/22 21:15 כ בחשון התשפג

ספרו של בנימין נתניהו הגיע להישג מיוחד נוסף
נתניהו, הערב, צילום: מאיר אליפור, יח"צ סלע מאיר

לפני כחודש יצא לאור ספרו האוטוביוגרפי של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, "ביבי: סיפור חיי". לפני כשלושה שבועות זכה נתניהו לקבל את אות ספר זהב בזכות מכירה של 20,000 עותקים, והערב . קיבל נתניהו תעודת ספר פלטינה מיו"ר איגוד המוציאים לאור, ביני טריוואקס, על מכירת 40,000 עותקים מספרו בהוצאת 'שיבולת'. 

"הישג חסר תקדים"

יו"ר התאחדות המו"לים ביני טריוואקס אמר כי מדובר ב"הישג חסר תקדים שבתוך פחות מחודש הספר נמכר בארבעים אלף עותקים. נתניהו איש ספר וכותב מכונן, אנחנו קוראים לו להמשיך לעודד את הדור הצעיר שיתחזקו בקריאה כי אנחנו יודעים שהם קוראים פחות. אם אנחנו רוצים שיקראו גם בעתיד, את ביבי סיפור חיי 2, כדאי שיתחילו לקרוא כבר כעת".

מו"ל הוצאת 'סלע מאיר', רותם סלע אמר כי הדבר השני החשוב ביותר שמדינאי יכול לעשות, אחרי הנהגה של עם, הוא לחנך להכרת המציאות. "הספר מייצר מפגש המאפשר להמשיך את שרשרת המסירה של מורשת מדינית, שחיונית לשגשוגו וביטחונו של עמנו".

ההשקה הערב

ההשקה הערב | צילום: מאיר אליפור, יח"צ סלע מאיר

צילום: מאיר אליפור, יח"צ סלע מאיר

נתניהו: "בחיים הפוליטיים מתתי שלוש פעמים"

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס לעיתוי צאת הספר, ואמר כי הוא נכתב בזמן שהנהיג את האופוזיציה. "בחיים הפוליטיים מתתי שלוש פעמים. 99', מוות. 2006 - הפסדנו, מוות. ולפני שנה וחצי, אתם זוכרים. ואילו הספדים, לא היו כל כך נחמדים. איך אמר אחד הפרשנים? 'הערת שוליים'. לא כל אדם זוכה להספדים בחייו שלוש פעמים. כתבתי את תכלית חיי, להבטיח את ביטחונה, שגשוגה והצלחתה של מדינת היהודים. זה חוט ששזור ועובר בקורות משפחתנו".

נתניהו גם הציג את ההבדל בין האוטוביוגרפיה שכתב, לביוגרפיות השונות שנכתבו עליו: "אתה לא יכול להביא לתוצאות אם אתה לא מתווה מדיניות, אם אתה לא עובר בביצה. כשאתה עובר בביצה אתה מגלה הרבה דברים ואנשים טובים. בלי הפוליטיקה אין תכלית. הביוגרפיות שנכתבו עלי נכתבו על הביצה, אך הן לא נוגעות במהות, בתכלית".