מצאנו את האסקפיזם המושלם למלחמה על גג המלון הכי יפה בירושלים

מלון וולדורף אסטוריה ירושלים מציג את המקום הקולינרי המושלם לדרינק ולחוויה לילית באוויר הירושלמי: בר הקיץ - הטרסה. אל תתעצלו, סעו לעיר הבירה הכי יפה בעולם ופרגנו לעצמם ערב יפהפה וטעים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/06/24 15:41 יא בסיון התשפד

מצאנו את האסקפיזם המושלם למלחמה על גג המלון הכי יפה בירושלים
הטרסה במלון וולדורף אסטוריה | , צילום: דניאל לילה

הקיץ השרבי שהגיע אלינו במהירות מילט את כולנו בחיפוש אחר מקומות בילוי נעימים וממוזגים, ובר הקיץ של מלון וולדורף אסטוריה המפורסם בבירה, שזכה בתואר המלון הישראלי הטוב ביותר במזרח התיכון, הוא הבילוי המושלם. לרגל העונה נפתחה במלון השבוע חווית אירוח ייחודית באווירה ירושלמית- הטרסה. בר הקיץ של המלון שודרג ונפתח לקהל הרחב בטרסה של הקומה הרביעית במלון, ומציע תפריט עשיר ואלכוהול משובח.

לוקיישן מהמם ומזמין ונוף מטריף

עוד לפני שנדבר על המנות העשירות והטעימות, תחילה יש להתייחס ללוקיישן המהמם והמזמין, שממוקם כאמור במלון היוקרתי שסמוך למדרחוב ממילא. הטרסה, חלל ענק הפתוח לאוויר הצלול ומשקיף על נוף אורבני מנצנץ, מעוצבת בסגנון ים תיכוני, בהתאם לתפריט. עצי זית מקומיים, פרחים ועציצים רבים מהדרים את המקום, רצפת דק מיוחדת וריהוט גן אקסקלוסיבי ונוח. המקום מואר בתאורה ייחודית הגורמת להענקת אווירה הרמונית לאורחים, תוך מחשבה על הפרטים הקטנים. כך למשל, מנורה קטנה יפהפייה על השולחן מאפשרת לאורחים לשלוט על מידת התאורה בה הם מעוניינים.

מלון וולדורף אסטוריה

מלון וולדורף אסטוריה באור יום | צילום: אסף קרלה

בטרסה ישנם מטבח ובר פתוחים המשקיפים על הסועדים, ותפריט האוכל של המקום מתאפיין במנות איכותיות של השף איציק מזרחי ברק, העושה שימוש בחומרי גלם טריים, דוגמת ירקות שורש ועשבי תבלין. אם אתם חובבי משקאות, תפריט האלכוהול יהווה חגיגה של ממש עבורכם, עם מבחר של משקאות יוקרתיים וקוקטיילים מיוחדים שנרקחו יחד עם מותג הסינגל מאלט המוביל The Macallan שחוגג השנה 200 להיווסדו. תפריט האלכוהול החדש כולל, בין היתר, מסע מקאלן שנבנה במיוחד לבר הטרסה ומשלב מהדורות מוגבלות מבית המזקקה.

תפריט מגוון וטעים

עוד לפני התענוג לחיך, תרגישו חופשי לבלוע את המנות המושקעות בעיניים. עם מנות ראשונות מחושבות שפותחות את התאבון אבל משאירות טעם לעוד, ומנות עיקריות שאינספור מילים יוכלו פשוט לתאר כטעימות להפליא. אנחנו טעמנו מגוון של סוגים: פרחי כרובית בטמפורה- טחינה ירוקה וסלסת עגבניות (55 שקלים), שקשוקה במחבת- קבב מפורק, טחינה, גרגירי חומוס (75 שקלים), קבב דג ים- תבשיל עלי מנגולד, קרם עגבניות ופלפלים קלויים (75 שקלים), באליק אקמק - טורטיה, דג ים על הפלאנצ'ה, עלי חסה, בצל, עגבניות, רכז רימונים (75 שקלים), טרטר דג ים בורגול, עשבי תיבול, לימון, שמן זית (65 שקלים), שיפוד פרגית טנדורי - קריספי לאפה, בצל מקורמל, תפוחי אדמה אפויים (75 שקלים), אדנה קבב - ירקות צלויים, סלט ירקות ישראלי, טחינה (75 שקלים), ספייריבס טלה מפורק - קרוקט תפוח אדמה, ציר טלה (65 שקלים) ופאי פיסטוק - קומפוט פירות יער, גנאש פיסטוק, פיסטוק מקורמלים (55 שקלים), שהיה בדיוק מה שרצינו בלי שאפילו ידענו. כמו ששמתם לב, היוקרה במקום לא תשפיע לכם על החוויה, כך שתשלמו מחיר סביר בהחלט.

הקינוח שרצינו בלי לדעת |

הקינוח שרצינו בלי לדעת | צילום: פרטי

ויסקי אירופאי

הפתעה נוספת המחכה לאורחי הטרסה כוללת בחובה את הוויסקי המפורסם של מזקקת מקאלן. האורחים מוזמנים למסע טעימות ייחודי, ובין היתר ניתן לטעום את המהדורה המוגבלת של A Night On Earth שנוצרה בהשראת ראש השנה הסקוטי. את ה- Classic cut במהדורת 2022 וגולת הכותרת: Rare Cask אשר התיישן בחביות המשובחות והנדירות ביותר במחיר מיוחד של 450 שקלים.

לא מדובר כאן רק באלכוהול כמובן, אלא במסע חוצה יבשות. מזקקת מקאלן, הוקמה בשנת 1824 על גבעה קטנה מעל נהר ספיי בצפון-מזרח סקוטלנד על ידי אלכסנדר ריד, שזכה להיות מהראשונים שקיבלו אישור חוקי לזקק וויסקי. מאז ועד היום, במשך 200 שנים, מתפארת המזקקה במוניטין יוקרתי בזכות ערכי היסוד של המותג: ייחודיות, יצירתיות, אמנות, מורשת וקיימות. כל בקבוק ויסקי סינגל מאלט מגלם בתוכו את השליטה הייחודית של המזקקה בחומרי הגלם שיוצרים יחד תזקיק מדויק. ההשפעה הגדולה ביותר על הסינגל מאלטים הנחשקים של מקאלן הן חביות השרי המיושנות העשויות עץ אלון, מהן מקבל הוויסקי את הטעמים, הארומות והצבע הייחודי שלו.

ויסקי מקלאן |

ויסקי מקלאן | צילום: פרטי

כשרות ברמה הגבוהה ביותר והקפדה על הפרטים הקטנים

"מטרתנו היא לאפשר לכלל אורחי העיר ירושלים ותושביה, ליהנות מאיכות השירות והסטנדרטים הגבוהים הידועה של הרשת, גם לאלו שלא נמנים על אורחי המלון", סיפר מנכ"ל וולדורף אסטוריה אבנר און. הוא הוסיף ואמר כי "חשוב לנו לאפשר לקהל הרחב, בעיקר בימים אלה, לקחת אתנתחא וליהנות מכלל האפשרויות שהמלון מציע כולל בר המסעדה, המסעדה החלבית שלנו, ארוחת הבוקר והספא שלנו. אנו מאמינים כי הטרסה תמשוך אליה מבקרים רבים מתוך העיר ומחוצה לה שיהנו מהחוויה המשולבת של אוכל טוב, אלכוהול איכותי, רמת שירות של וולדורף אסטוריה, אווירה ומזג אויר ירושלמי קריר ומרענן שאין שני לו".

און צודק. המלון, שנבנה על יסודותיו של מלון היוקרה המפורסם פאלאס בירושלים ונחשב לאחד הפרויקטים היקרים ביותר, מעניק חוויה ייחודית שלא ניתן לראות כמותה במקומות אחרים, ובאופן מפתיע למדי, היא מתאימה לכולם, גם לשומרי הכשרות ברמה הגבוהה ביותר. מעבר לחשיבה על הפרטים הקטנים, כמו מגבות בד איכותיות בעמדה לנטילת ידיים, במטבח המלון שומרים על כשרות בסטנדרט הכי גבוה שיש. המקום נמצא בהשגחה של רבנות ירושלים, אולם כל המוצרים כשרים למהדרין, כולל שמירת שבת. בימים כאלו, כשהחדשות מצפון ומדרום שוברות את הלב, אני מפצירה בכם לא לוותר, ולאפשר לעצמכם חוויה מענגת וטעימה, שתזכיר לכם את הימים הטובים שעוד יבואו על כולנו.

הטרסה במלון וולדורף אסטוריה |

הטרסה במלון וולדורף אסטוריה | צילום: דניאל לילה

הטרסה, מלון וולדורף אסטוריה - גרשון אגרון 26, ירושלים.
שעות פעילות: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:30-23:00, המטבח פתוח עד 22:30.
כשר רבנות ירושלים – כל המוצרים מהדרין
לפרטים והזמנות: טלפון: 054-9509092
לינק להזמנה: https://tabitisrael.co.il/site/wa-terrace
חניה חינם לסועדים

הכותבת הייתה אורחת במקום