המסעדה הפכה לכשרה והלקוחות זעמו: "עכשיו בטוח לא נשב אצלו"

מסעדת "אולה" בתל אביב, של השף אורן אסידו, הפכה ממש לאחרונה לכשרה. הצעד עורר את זעמם של רבים מלקוחות המסעדה והשף הגיב: "אין פה שום מקום לפוליטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 10:32 כז באייר התשפג

המסעדה הפכה לכשרה והלקוחות זעמו: "עכשיו בטוח לא נשב אצלו"
צילום: shutterstock

מסעדת השף של אורן אסידו, "אולה", הודיעה השבוע כי תקבל תעודת כשרות ותשנה את התפריט בהתאם. בעקבות המהלך, המסעדה הוציאה מהתפריט את מאכלי הים ושינתה את מנות הבשר, הדגים והירקות בהתאם לנהלי הכשרות, כמו גם את תפריט הקינוחים. בניגוד לקהל שומרי הכשרות ששמח מהבשורה ומהמסעדה הנוספת שנפתחה בפניו, היו לא מעט תגובות זועמות על המהלך.

"עצוב שהכל מתיישר לפי הדת, איראן זה כאן"

"לאור המצב הכללי במדינה מעציב ומדאיג נהירת השפים שהחלה לכיוון הכשרות", נכתב באחת התגובות. מסעדתו של אסידו לא היחידה, גם "המוציא" של השף אבי לוי התהדרה בכשרות והשתדרגה לדרגת בג''ץ. "זו כפייה", נכתב בתגובות, "עצוב שהכל מתיישר לפי הדת, איראן זה כאן". לקוחות רבים שזעמו על השינוי הודיעו שלא יגיעו יותר למסעדה, ואחרים יתייחסו גם להתייקרות הצפויה בעקבות הכשרות, "ברור יעלה, צריך לממן את התעודה".

שף המסעדה הגיב: "אין פה שום מקום לפוליטיקה"

שף המסעדה לא יכול היה להתעלם מהתגובות הסוערות, והתייחס לאמירות הקשות. "תודה לכל המפרגנים וגם לאלו שפחות", כתב השף, "לאור הפניות החוזרות זה הדבר שהרגיש לנו הכי נכון לעשות", הוא הסביר את המהלך. "גם מקצועית וגם אישית, אין פה שום מקום לפוליטיקה, מעולם לא היה לה מקום אצלי. כן יש מקום לאהבת חינם, יש מקום לקהל שלם שמעולם לא נחשפתי אליו אצלי במסעדה ואיזה כיף שזה קורה".