הקאמבק של רועי שרון

למעלה מחודש מאז עזבה עינת ברזילי את nrg יהדות, ועדיין אין מחליף. בנתיים רועי שרון חוזר.

חדשות כיפה אלעד רותם 03/11/08 00:00 ה בחשון התשסט

הקאמבק של רועי שרון

משהו עצוב קורה לאתר NRG יהדות. הפעילות התוססת שהתרחשה בו בעבר הולכת ונמוגה, ובמקומה מזדחלת עייפות אייטמית, המתרעננת מידי פעם בידיעה של אבישי בן חיים או טור של כותב אורח. התפטרותה של עורכת האתר, עינת ברזילי, בתחילת החודש הקודם, הותירה חלל ריק בדומיין שלNRG יהדות. אם מוסיפים לכך את קיצוץ התקציבים המאסיבי ואת העיצוב הגראפי שקבר את האתר הרחק מעין רואה, נדמה כי דרכו של האתר, שבראשיתו נראה כמו מדורת השבט המגזרית, מגיעה לקיצה.


היו זמנים

אריאל שנבל, רננית פרשני, רויטל ויטלזון, עינת ברזילי, יעל משאלי, שהרה בלאו, גיל קופטש, אראל סג"ל ושי צרקה היו רק חלק מהשמות שכיכבו באתר בראשית חייו. המייסד והעורך הראשון, רועי שרון, בנה מאיץ חלקיקים דתי-לאומי, מלא בהתנגשויות תזזיתיות והתרחשויות מהירות.

לאחר כשנתיים הוקפץ רועי שרון לתפקיד כתב המתנחלים של העיתון מעריב, ואת מקומו ירשה עינת ברזילי. במהלך תפקידה החל האתר להיחלש, והסיבה לכך מוטלת בסימן שאלה - האם הייתה זו הקמת Ynet יהדות המתחרה, בעל תקציבי הענק, האם אלו נושאי העומק, התרבות והרוח שבחרה עינת לעסוק בהם במקום בנושאי הרווקות שהיו פופולארים בתחילת הדרך, או שמא הביא לכך חוסר כריזמה מנהיגותית והקושי בגיוס עובדים מסורים בשכר נמוך.

כך או כך, הקש האחרון ששבר את גבה של ברזילי היה מאמר של רבקה שמעון, בו טענה כי רצח רוז פיזם היה תוצאה של אובדן ערכי משפחה בציבור החילוני. עינת פרסמה את המאמר, שצונזר לאחר מכן על ידי העורכים שמעליה, ללא ידיעתה. בתגובה התפטרה ברזילי.


בעיקר מאמרים מהעיתון המודפס


דרוש יורש

מאז ועד לשבוע שעבר התנהל האתר ללא עורך מוגדר, על בסיס כתבים קבועים של מעריב (אבישי בן חיים ורועי שרון) וטורי דעה שונים (ציפי חוטובלי, מוריה דאום). אורי גליקמן, עורך NRG ודוידה גינטר, רכזת הכתבים של NRG, תחזקו את האתר בפעילות חלקית.


למרות המאמצים במערכת NRG למציאת מחליף לעינת ברזילי, טרם נמצא יורש. אנשי תקשורת שונים עימם שוחחנו מסרו שלא לייחוס, כי בשבוע שעבר חזר אל האתר האקס המיתולוגי, רועי שרון, שהחל לערוך אותו בצורה חלקית, בתקווה שהאתר לא יקרוס סופית עד למציאת העורך הקבוע.


אורי גליקמן, עורך NRG, נשמע כעוס למדי כאשר מועלית בפניו השאלה לאן מועדות פניו של האתר. לטענתו, רועי שרון איננו עורך האתר אלא משמש אך ורק ככתב לענייני מתנחלים. מעבר לכך סירב גליקמן לנדב פרטים מלבד העובדה ש"כרגע אנחנו מתפעלים את הערוץ, ובמקביל מחפשים מישהו לערוך אותו." למרות דבריו, מספרים מקורבים למערכת כי התנהלות התוכן באתר כיום מתבצעת מול רועי שרון, זאת בשעות הפנויות המותיר לו תפקידו ככתב המתנחלים של העיתון עד למציאת עורך הקבע לערוץ, אך גם הם מרגישים בחוסר הבהירות לגבי עתידו של הערוץ. את תגובתו של רועי שרון לעניין לא ניתן היה להשיג.


השתתף בהכנת הכתבה: אדם צחי