עצומת הרבנים מתרחבת

בתוך כיממה הצטרפו כ-300 חותמים נוספים לקריאה ההלכתית שלא להשכיר או למכור דירות לערבים. הרב אליקים לבנון, שהצטרף לעצומה, הסביר: "לא רוצים להיות כמו אירופה"

חדשות כיפה אורי פולק 09/12/10 00:00 ב בטבת התשעא

עצומת הרבנים מתרחבת

עצומת הרבנים הקוראת שלא למכור או להשכיר דירות לערבים - גדלה: בתוך כיממה עלתה רשימת הרבנים התומכים מ-50 רבני הערים לכדי 300 חותמים נוספים המצטרפים לגילוי הדעת שהתפרסם השבוע.

כזכור, ביום שלישי האחרון התפרסם גילוי דעת, עליו חתמו כ-50 רבני ערים ממטולה ועד אילת, לפיו "אסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי" וכי "המוכר או המשכיר לערבים דירה באזור שגרים בו יהודים גורם נזק גדול לשכניו". בין הרבנים הבולטים החתומים על העצומה: הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב יעקב יוסף, הרב שמחה הכהן קוק, הרב אביגדור נבנצל והרב יוסף שיינין.

עצומת הרבנים זכתה לגל גינויים רחב היקף, החל ממוסד "יד ושם" אשר הבהיר היום כי העצומה "מהווה פגיעה חמורה בערכי היסוד של חיינו כיהודים וכבני אדם במדינה דמוקרטית" ועד לגינויים מצידם של נשיא המדינה וראש הממשלה. "ההודעה שפרסמו הרבנים יוצרת משבר מוסרי יסודי במדינת ישראל הנוגע למהותה ולתוכנה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר השבוע הנשיא, "במדינת ישראל גרים אזרחים יהודים ואזרחים שאינם יהודים ולכולנו אותן זכויות - גם הזכות להיות שונה - בן דת אחרת".

מבין הרבנים שבחרו להצטרף לעצומה בולט במיוחד הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת אלון מורה והרב האזורי לשומרון אשר טען היום כי "אנחנו לא רוצים להיות כמו אירופה, בה הערבים מבריחים את העולם ומורידים את מחירי הדירות". עוד טען הרב לבנון כי "הערבים לא באמת רוצים שכן יהודי, הם רוצים לכבוש מקומות ולהשתלט על הארץ".

בניגוד לרב לבנון, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, בחר להבהיר היום כי לא חתם על עצומת הרבנים וכי עמדתו העקרונית בסוגיה שוללת אמירה גורפת נגד גויים. יחד עם זאת, מסר הרב דרוקמן לכיפה כי הוא "מזדהה עם המאבק הלאומי המבקש לשמר את מדינת ישראל כמדינה יהודית ומודע להתמודדות הלא פשוטה המתקיימת בצפת מול גורמים עוינים מחוץ למדינה המזרימים כספים כדי לפגוע באופייה היהודי של ישראל".