מי השתיק את הרב שרלו?

בעקבות לחץ של "מדרשת הרובע" בוטלה השתתפותו של הרב יובל שרלו באירוע של מכללת "אפרתה"

חדשות כיפה יונתן אוריך 14/06/10 00:00 ב בתמוז התשע

מי השתיק את הרב שרלו?

ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, הוזמן באחרונה כאורח הכבוד לטקס הענקת תארים במכללה האקדמית לחינוך "אפרתה", אך נאלץ לבטל את השתתפותו בעקבות לחץ שהופעל על המכללה על ידי "מדרשת הרובע".

על גבי ההזמנות שנדפסו לרגל הארוע ושנשלחו לידידי המכללה, נכתב כי את השיחה המרכזית בנושא "חינוך אמוני פתוח" יעביר הרב שרלו. אלא שעם הגעתם של ההזמנות הופעלו לחצים כבדים על המכללה לביטול השיחה. הלחצים שמקורם ב"מדרשת הרובע", העומדת בשיתוף פעולה הדוק עם המכללה, הבהירו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי הרב שרלו איננו אורח רצוי בטקס, דבר שבסופו של דבר הוביל כאמור לביטולה של השיחה.


הלחצים גרמו לביטול השתתפותו של הרב (צילום אילוסטרציה)


הזמנתו של הרב שרלו נעשתה בתום לב על ידי ראש המכללה, פרופ ישראל רוזנסון, מתוך הנחה כי השתתפותו לא תתקל בהתנגדות מצד המוזמנים. משנכנעה המכללה ללחצי "מדרשת הרובע", שיגר ראש המכללה, פרופ רוזנסון, מכתב התנצלות אישי לרב שרלו, המבקש את סליחתו באשר לנסיבות.


מתיחות אידאולוגית רבת שנים

הרקע למתיחות בין הצדדים נעוצה במחלוקת ותיקה בין פלגים שונים בציונות הדתית סביב נושאים שונים ביניהם: היחס בין הקודש לחול, הגישה לאקדמיה, היחס לחוכמות ותרבות אומות העולם ונושאים נוספים. על רקע מחלוקת זו, הוצאו בעבר ספריו של הרב שרלו מישיבת "שבי חברון", המחזיקה בקו חינוכי זהה לזה של "מדרשת הרובע".

ממכללת "אפרתה" נמסר בתגובה לדברים כי "ראש מכללת אפרתה, פרופ ישראל רוזנסון, מקבל את מלא האחריות לטעות המצערת ומבקש לשוב ולהביע את התנצלותו הן בפני הרב שרלו הי"ו והן בפני "מדרשת הרובע"".

הרב יובל שרלו סירב להתייחס במישרין לאירוע אך אמר כי הוא "מקווה ומתפלל שבנות "מדרשת הרובע" אכן העמיקו את אהבת התורה, כבוד הרבנים, ואת הבנתן בסיפור קמצא ובר קמצא".


למרות פניות חוזרות ונשנות מצד מערכת כיפה, במדרשת הרובע בחרו שלא להגיב לדברים.


הדיווח הראשוני התקבל באמצעות המייל האדום