לא מתקוון

עיתון הצופה ציטט את הרב מצגר מזהיר רבנים צעירים מפני "מוקשים, שהחמור שבהם הוא תופעת רבני האינטרנט".

חדשות כיפה יאיר פלדמן 10/06/07 00:00 כד בסיון התשסז

"חז"ל הורונו עשה לך רב, עם המצב העגום שנוצר - אם יש לך אינטרנט אתה כבר לא צריך רב", כך אמר הרב הראשי האשכנזי, הרב מצגר, בטקס הענקת תעודות "כושר" לרבנים במסגרת הרבנות. את הדברים הביא לידיעת הציבור טולי פיקרש, כתב "הצופה", והם פורסמו בגיליון של סוף השבוע האחרון.

פיקרש הוסיף והביא מדבריו של הרב מצגר, וכתב כי: במסגרת "טיפים" שהעניק הרב הראשי לרבניים הטריים מעולם הרבנות אותו הוא מכיר יותר משלושים שנה, הזהיר אותם "מפני מוקשים שהחמור שבהם הוא תופעת רבני האינטרנט". "אינני בקיא בחכמת המחשב, אך לעיתים מוצגים בפניי שאלות ותשובות מאתרי אינטרנט שונים ואני מזדעזע בכל פעם מחדש", אמר הרב הראשי והוסיף: "רבנים הנשאלים שאלות הלכתיות סבוכות שיש לשבת עליהן שבעה נקיים, פוטרים את עצמם בתשובה בת שורה אחת. עונים כן או לא וסוגרים את העניין. הקלות הזו היא בלתי נתפסת".

לאחר הטקס, עלה הרב מצגר לראיון במסגרת תכנית "המהודרה המרכזית" שברדיו קול חי, בבקשה להבהיר את דבריו. בשיחה עם מנחם רהט אמר הרב מצגר כי: "הסברתי (למקבלי התעודות - י.ל) את החשיבות של הבנת השואל. בעקבות זה אמרתי שיש שאלות קרדינליות שהם קשורות לשלום בית, נושאים שקשורים לענייני נידה וכו. על כאלה דברים משיבים בשורה כן או לא, ועל זה יצאתי בשצף קצף. לקחת אחריות על שורה אחת ולהשיב על שאלות קשות, שגדולי ישראל צריכים שבוע ימים להסתגר בשביל להשיב עליהם, זאת אחריות שאני לא מוכן לקבל".

על פי המפורסם ב"הצופה", הרבנים אליהם הם פנו לבקשת תגובה העדיפו שלא להעביר ביקורת על הרב הראשי לישראל, ולא להגיב כלל לדברים.