מיובשים בעד ארצנו

נוכח המתיחות עם טורקיה קורא ח"כ עתניאל שנלר, לקראת ט"ו בשבט שיחל בחודש הבא, לרכוש אך ורק פירות יבשים מתוצרת הארץ ו"להימנע מקניית פירות הבאושים של טורקיה"

חדשות כיפה אורי פולק 30/12/10 00:00 כג בטבת התשעא

מיובשים בעד ארצנו
storem-cc-by-sa, צילום: storem-cc-by-sa

ח"כ עתניאל שנלר קורא לחברי הכנסת לקראת ט"ו בשבט שיחל בחודש הבא, להימנע לרכישת פירות יבשים מטורקיה בעקבות המתיחות הדיפלומטית בין שתי המדינות - ולרכוש אך ורק פירות מתוצרת הארץ.

ח"כ שנלר מזכיר במכתבו כי בסך הכל מדובר בהחזרת עטרה ליושנה. "ראש השנה לאילנות הינו חג בו נהוג לאכול מפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל", מזכיר ח"כ שנלר, "אך בשנים האחרונות במקום לאכול פירות טריים מארצנו, נעשה שימוש רב ביבוא של פירות יבשים מארצות הגולה ובכללם מטורקיה".

"מערכת היחסים והמתח השורר בין טורקיה לישראל תחת הנהגתו של ראש ממשלת טורקיה, ארדואן ובעקבות משט המפגינים האלים שהגיע מטורקיה, והניסיון לפגוע בחיילי צה"ל, ובתקופה בה מקבלת ההסתה בטורקיה כנגד ישראל לגיטימציה ממלכתית, אני פונה אליך בקריאה, כנבחר ציבור, ודרכך לכלל אזרחי ישראל, לרכוש השנה אך ורק פירות תוצרת הארץ ולהימנע מקניית פירות הבאושים מתוצרת טורקיה", כותב ח"כ שנלר במכתבו.

הוא מוסיף ומציין כי ההחלטה לא תפגע בצביונו של החג, ההפך הוא הנכון. "ארצנו השופעת בכל טוב של "זבת חלב ודבש" טעימה לחכך היהודי ציוני וראוי שבטעמה נחגוג את ראש השנה לאילנות ובכך גם נזכה לחזק את החקלאות הארץ ישראלית", הוא מסכם.